Promo crafting, czyli jak zaprojektować skuteczną akcję promocyjną?

Case study

Akcje promocyjne i projektowanie? Zwykle te dwa elementy nie idą w parze. A gdyby pomyśleć o skutecznych działaniach wspierających sprzedaż w kategorii projektu i designu? Zapraszam do odkrycia głównych zasad craftingu skutecznej akcji promocyjnej, które przekładają się na lepszą rozpoznawalność marki oraz wyższe wyniki sprzedażowe.

Określenie crafting weszło do języka biznesu głównie za sprawą teorii job craftingu, czyli podejścia nastawionego na dokonywanie drobnych zmian w sposobie pracy, by maksymalnie dopasować ją do naszych potrzeb. W tym sposobie myślenia kluczowe jest podkreślenie inicjatywy i sprawczości samego pracownika, w myśl zasady: „Nie zmieniaj pracy, zmień to, jak pracujesz”. 
Jak to ma się do marketingu, a ściślej mówiąc – do marketingu wsparcia sprzedaży? Więcej niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Zwłaszcza jeśli chcemy rozróżnić skutecznych i wyróżniających się marketerów od tych, którzy po prostu wykonują poszczególne zadania. 

POLECAMY

Projektuj 

Kiedy spojrzymy na dziewięć zasad promo craftingu, zobaczymy, że motywem przewodnim, który pojawia się we wszystkich punktach, jest zarówno nastawienie na odbiorcę (klienta, konsumenta, kontrahenta – możemy to dowolnie dookreślić) oraz strategiczno-taktyczne podejście. Akcje ad hoc są w porządku (a w marketingu praktycznie nie do uniknięcia), ale żeby były skuteczne, muszą być częścią przemyślanego projektu. 

Dziewięć zasad craftingu skutecznej akcji wsparcia sprzedaży 

Jak zatem zabrać się do projektu pt. „Skuteczna akcja promocyjna”, by zmaksymalizować szansę powodzenia? 

1. Wykorzystuj liczby i dane

Czyli nie strzelaj na ślepo. To fundament wszystkich działań i podstawa projektowania skutecznej akcji promocyjnej. Niezależnie, czy chcesz zorganizować konkurs bądź loterię, szybką akcję rabatową czy skomplikowany program lojalnościowy – jeśli opierasz swoją strategię i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy