Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study , Otwarty dostęp

10 maja 2022

NR 63 (Kwiecień 2022)

Czy 1 000 000zł wystarczy, by wypozycjonować stronę w branży pozycjonowania - czyli jak zdobyliśmy koronę SEO?

0 101

Przepraszamy za clickbait, ale świadomie użyliśmy tego tytułu w naszej pracy, aby przyciągał wzrok, bo niewątpliwie coś jest w tych sześciu zerach, że tak często skłaniają nas do czytania dalej. Na wstępie wytłumaczymy, czym był ten projekt. Było to zbudowanie RTB (Reason To Believe) dla naszych klientów oraz zdanie testu Sinatry. Chcieliśmy udowodnić, że umiemy grać w pozycjonowanie, czyli naszą główną kompetencję.

Nie wystarczyło nam jednak, że wypozycjonowaliśmy naszą stronę w Google, chcieliśmy zrobić coś więcej. Stworzyliśmy więc przełomowe w naszej branży Case Study, które jest mieszanką praktycznej wiedzy i kawałka storytellingu, opisującego projekt w szerszym kontekście. Materiał posiada ponad 250 tys. znaków. Od czasu premiery odnotował ok. 10 000 wejść i zebrał 99% pozytywnych opinii.

Framework

Od początku projektu przyjęliśmy naukowe podejście i zaczęliśmy od stworzenia solidnego tła merytorycznego. Przeczytaliśmy wszystkie sensowne książki, publikacje naukowe i przepracowaliśmy wytyczne Google i kursy. Ponadto audytowaliśmy naszą konkurencję oraz zbadaliśmy najtrudniejsze branże. Co najważniejsze - otworzyliśmy się na dużą liczbę freelancerów, którzy nam pomagali. Przeprowadziliśmy setki rozmów, a następnie zweryfikowaliśmy wszystko wewnątrz w praktyce.
 

Rys. 1. Framework badawczy


Ciekawe jest to, że planowaliśmy osiągnąć założony cel w dłuższej perspektywie, ale okazało się, że to, co planowaliśmy osiągnąć w trzy lata, osiągnęliśmy w rok. 

Koszty

Długo zastanawialiśmy się, gdzie umieścić granicę transparentności. Postawiliśmy na złoty środek – stwierdzamy, że pozycjonerzy są w stanie dokładniej zbadać koszty naszej kampanii, a dla klientów wystarczy informacja, że nasze wydane środki zwróciły się z nawiązką. 

Najważniejsze koszty

  • content (110 tys. zł), 
  • eksperci zewnętrzni (100 tys. zł),
  • eksperci wewnętrzni (200 tys. zł),
  • strona i jej optymalizacja (120 tys. zł),
  • inne (170 tys. zł). 

RAZEM - 700 tys. zł. 

Warto dodać, że podajemy ceny rynkowe, a nie tyle, ile realnie wydaliśmy, ponieważ, jako agencja SEO, mamy bardziej preferencyjne warunki.

Oczywiście koszt alternatywny był bardzo duży, ale jest to projekt, który opiekował wszystkie nasze podstawowe działy firmy, czyli marketing i realizację, a know-how wyciągnięty z tego projektu, znacznie przyczynia się do sukcesów naszych klientów.

Rezultaty

Zdobyliśmy przede wszystkim: TOP 1 na frazy: SEO, pozycjonowanie, pozycjonowanie stron i wiele innych, np. pozycjonowanie sklepów, pozycjonowanie warszawa, marketing, SXO.
Ponadto, uzyskaliśmy ponad 550 słów kluczowych w TOP 3 (wzrost o 99%) i 1900 fraz w TOP10 (wzrost o 96%), ruch na stronie zwiększył się o 1300%, a sprzedaż firmy o ponad 200% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zbudowaliśmy również największą kaloryczność ruchu organicznego pośród branży. Estymowana, miesięczna wartość ruchu z wyszukiwarki, według Ahrefs, wynosi obecnie $161K, a ekwiwalent reklamowy według Senuto – 700 tys. zł miesięcznie.

Wnioski

Jakie wnioski niesie nasza publikacja? Przede wszystkim, mając odpowiedni budżet i dobrą strategię, wciąż jest miejsce na wysokie pozycje w Google. Nam udało się to osiągnąć w rok, zaczynając od zera. Jest to bardzo intratny kanał i przy odpowiednim marketingu oraz innych rzeczach wspierających SEO, jest to pewne narzędzie do zwiększania sprzedaży. 
Warto podkreślić również sam sposób budowania tego case study i nasze naukowe podejście. Uważamy, że wykorzystując tę metodykę i łącząc inne dźwignie budowania kompetencji, można sprawdzić co działa dzisiaj i przewidzieć co będzie działać w przyszłości. Zachęcamy do ciągłej i nieustannej analizy konkurencji oraz innych, poza branżowych case’ów, aby stale być zorientowanym na wzrost. 
Nie można jednak tracić kontaktu z najważniejszym kierunkiem, czyli dbaniem o to, aby wszystkie działania były zorientowane na klienta - zarówno te wizerunkowe, jak i przede wszystkim realizacyjne. W naszym przypadku ten projekt pokrył wszystkie działy firmy. 

Zapraszamy do przeczytania case study na semcore.pl

Przypisy