„Miasto ING” w przestrzeni metaverse na Robloxie

Case study

W zeszłym roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce pojawił się na platformie gamingowej Roblox z grą edukacyjną „Miasto ING”. W ramach gry bank otworzył wirtualny oddział oraz stworzył dla młodych graczy przestrzeń, gdzie przez zabawę dzieci uczą się zarządzania swoimi pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. W lutym tego roku, aby przykuć uwagę młodych ludzi, ING Bank Śląski zorganizował pierwszy koncert polskiego wykonawcy w Robloxie – 4 lutego na wirtualnej scenie wystąpił youtuber i wykonawca Palion. Wydarzenie to zgromadziło ponad 55 tys. fanów i było pretekstem do zaprezentowania nowej odsłony miasta, której motywem przewodnim jest bezpieczeństwo w sieci – zhakowaliśmy koncert, który sami zorganizowaliśmy, żeby uświadomić młodym graczom wagę cyberbezpieczeństwa.

„Miasto ING” – pierwsza odsłona. Wirtualny świat, który poprzez zabawę uczy podstaw oszczędzania, zarabiania i zarządzania finansami

POLECAMY

Wyniki badania wskazują, że edukacja finansowa, rozmowy o pieniądzach są bardzo rzadkie w domach – jeśli już to w kontekście negatywnym, np. niewydawania pieniędzy. Dla nastolatków są to dość „standardowe” rozmowy, które choć pojawiają się często, mają niewielki wpływ na ich myślenie o wydatkach. Aż 47% nastolatków w ogóle nie oszczędza pieniędzy. Mniej niż 20% rodziców zachęca dziecko do odkładania pieniędzy. Jednocześnie zbieranie na określoną rzecz jest najbardziej pożądanym przez rodziców zachowaniem finansowym nastolatków. Kompetencje finansowe i umiejętne zarządzanie swoimi pieniędzmi są uważane za jedną z najbardziej potrzebnych umiejętności w dorosłym życiu. Rodzice potrzebują edukować dzieci co do rzeczywistej wartości pieniędzy. Z kolei osoby w wieku 13+ postrzegają bankowość jako coś odległego, nieciekawego – element świata dorosłych.

Dla współczesnych nastolatków (13–17 lat) pieniądze ju...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy