Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

10 maja 2022

NR 63 (Kwiecień 2022)

Wirtualny salon – nowa forma sprzedaży samochodów w (i po) pandemii?

0 77

Gdy wybuchła pandemia, z dnia na dzień klienci przestali pojawiać się w salonach. Dla naszego partnera – marki SEAT – szybko znaleźliśmy nowoczesne rozwiązanie alternatywne, które okazało się trwałym sukcesem. Zobacz, jak działa i jakie korzyści daje Wirtualny Salon SEAT-a.

Czym jest wirtualny salon?

Wirtualny Salon SEAT-a to funkcjonująca przez 7 dni w tygodniu przestrzeń ze zmienną ekspozycją samochodów i akcesoriów marki (rys. 1).
 

POLECAMY

Rys. 1. Godziny otwarcia Wirtualnego Salonu. Źródło: SEAT


Prezentacja auta możliwa jest w formie zdalnej, a dzięki zastosowaniu odpowiedniej technologii idealnie uzupełnia sprzedaż tradycyjną. Klient nie musi opuszczać domowego zacisza. Do Wirtualnego Salonu wkracza się przez stronę internetową (www.seat.pl), klikając w awatary ekspertów i… od razu następuje połączenie multimedialne dostępne zarówno w formie audio, jak i wideo.
Poza tym, na platformie online Wirtualnego Salonu można sprawdzić harmonogram prezentacji live, podczas których publiczność może zadawać pytania prowadzącym „na żywo”.

Optymalizacja kosztów

Pierwszy w Polsce Wirtualny Salon SEAT-a powstał w maju 2020 r. Efekty przyszły od razu. Z każdym tygodniem funkcjonowania miejsca zwiększała się liczba połączeń z ekspertami, przygotowywanych ofert sprzedażowych czy widzów prezentacji live. W rezultacie już w grudniu 2020 r. otworzyliśmy Wirtualny Salon dla drugiej marki producenta – CUPRA (rys. 2).
 

Rys. 2. Timeline rozwoju Wirtualnych Salonów. Źródło: SEAT


To była szansa nie tylko na zapewnienie bezpiecznego kontaktu z marką w czasie pandemii, ale również optymalizacji kosztów. Dwa Wirtualne Salony to sąsiednie pomieszczenia na wzór dark stores (bez zewnętrznego brandingu, w nieoznaczonej lokalizacji). W ten sprytny sposób udało się wykorzystać jeden zespół ekspertów do obsługi obu salonów.

Doskonalenie personelu to doskonalenie oferty

Kompetentne zasoby ludzkie to istotna przewaga konkurencyjna Wirtualnych Salonów. Pracownicy zatrudnieni są przez zewnętrzną agencję KHS, co świadczy o ogromnym zaufaniu marki i dobrej współpracy. Jednocześnie eksperci obsługujący Wirtualne Salony zostali wcieleni do systemu szkoleń trenerskich obu marek.

Technologia w służbie klienta

Aby zapewnić konsumentowi jak najwygodniejsze doświadczenie poznawania marki, Wirtualne Salony korzystają z kilku prostych rozwiązań technologicznych (rys. 3).

 

Rys. 3. Rozwiązania technologiczne i ich wykorzystanie w Wirtualnym Salonie. Źródło: SEAT


W ten sposób przyjazna technologia codziennie zbliża klienta i eksperta marki. Badania jakości obsługi dla Wirtualnych Salonów przekonują, że to działa i 100% naszych klientów było...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy