Fun content marketing – te trzy marki robią to dobrze

Case study

Wspólne poczucie humoru zbliża do siebie ludzi. Tak samo mechanizm ten funkcjonuje w marketingu – jeśli marka dobrze rozumie swoich odbiorców i ich poczucie humoru, może zdobyć sympatię, zaangażowanie i podbić serca klientów. Z humorem jednak można przesadzić i pozostawić po sobie niesmak oraz poczucie zażenowania. Jak zatem dobrze wykorzystać fun content marketing? Zobacz to na przykładzie trzech marek.

Fun content marketing – dlaczego ma sens? Kilka słów o gratyfikacji społecznej

Dlaczego w ogóle warto wprowadzać humor do swojej komunikacji? Badania pokazują, że element humorystyczny, np. memy, wpływają pozytywnie na zaangażowanie odbiorców marki oraz sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu brandu. 

POLECAMY

Według badań YPulse aż 75% użytkowników w wieku 13–36 lat regularnie udostępnia memy!

Ludzie chętnie dzielą się tym, co trafia w ich poczucie humoru i pozwala w jakiś sposób określić siebie. Jednym z aspektów, który sprawia, że zabawne treści są tak chętnie udostępniane i przesyłane, jest tzw. gratyfikacja społeczna, czyli możliwość uzyskania aprobaty społecznej ze strony osób o podobnym poczuciu humoru.  
Memy i innego rodzaju zabawne treści są elementem, który pozwala nam dopasować się do określonej grupy. Jest częścią identyfikacj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy