Dział: Felieton specjalny

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak dzięki AI poznać najlepsze kampanie Nike w 60 sekund?

Jeśli pracujesz w marketingu, to na pewno zetknąłeś się z tematem AI. Ba! Jeśli jesteś wiernym czytelnikiem „Magazyn Online Marketing”, to w poprzednim numerze mogłeś przeczytać kilka bardzo merytorycznych artykułów o AI. Zakładam też, że zastanawiasz się, jakie są granice możliwości AI do wykorzystania w codziennej pracy marketera.

Czytaj więcej

Efektywna kampania, czyli jaka?

Wszyscy wiemy, co doda Ci skrzydeł, że głodny nie jesteś sobą i „prawie” robi wielką różnicę. Dobra kampania marketingowa potrafi zapaść w pamięć i budzić emocje, ale to nie zawsze oznacza, że jest efektywna. Co to znaczy okiem jurorów Effie i jaka nauka z tego płynie?

Czytaj więcej

Perspektywy komunikacji marketingowej na 2023 r. - kanały cyfrowe i reklama online w cenie

Pandemia COVID-19 zadziałała jak akcelerator zmian. Przyspieszyła ewolucję uwarunkowań prowadzenia biznesu w tempie dotychczas rzadko spotykanym. W sposób szczególny widoczne to było w sferze cyfrowej. Przykładowo, Apple potrzebował 42 lat, aby osiągnąć wycenę biliona dolarów, a nagle w ciągu 20 tygodni 2020 r. ta wartość została p

Czytaj więcej

Zmiany prawne w cookies – na co marketing musi się przygotować?

Spora część działań marketerów w internecie opiera się obecnie na ciasteczkach – przydatne jest im śledzenie użytkowników, remarketing produktów i nie tylko. Z drugiej strony twórcy prawa coraz częściej przyglądają się tym działaniom i określają część z nich przekroczeniem granic prywatności. Ten artykuł opowie Ci o trendach, które jako prawnik w tym kontekście zapowiadam.

Czytaj więcej

5 trendów e-commerce w 2022 roku

Handel internetowy znacząco przyspieszył. Najnowsze badanie McKinsey & Company „Digital Sentiment Survey 2021” wskazuje, że tylko w ostatnim półroczu 2021 roku około 5,3 mln Polaków zaczęło korzystać z nowych usług online. Jest to jeden z wyższych wyników w Europie w stosunku do liczby ludności. Fakt ten potwierdzają również dane z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2021”. Wynika z niego, że już 77 proc. Polaków użytkujących internet robi zakupy online. Tak duży przyrost e-użytkowników generuje nowe potrzeby konsumentów i zachowania merchantów. Jakie tendencje będą dominować w branży e-commerce w 2022 roku?

Czytaj więcej

NFT – niewymienialny token

Na temat NFT od kilku miesięcy w branżowych mediach trwa prawdziwa fala zachwytu... pomieszanego z niezrozumieniem. Masową wyobraźnię w 2021 r. rozpaliły wielkie kwoty płacone przez nabywców za NFT cyfrowych obrazów. Rekord to 69 mln dolarów (tak, tak, sześćdziesiąt dziewięć milionów dolarów!) za cyfrowy obraz, którego autorem jest amerykański artysta digitalowy Beeple. Przełomem NFT obwołano w Polsce kupno rzeźby Tomasza Górnickiego. W tym momencie u każdego „niewkręconego” w ten świat rodziły się pytania: ale jak to rzeźba w internecie? No i dlaczego ktoś za skan 3D tej rzeźby zapłacił ponad 300 tys. zł1?

Czytaj więcej

Przed nami era post third party cookies – co nas czeka? Jak zmieni się rynek reklamy internetowej?

Prywatność użytkowników internetu to zagadnienie, które odmieniane jest przez wszystkie przypadki już od wielu lat. Z jednej strony jest branża reklamy internetowej potrzebująca coraz bardziej wartościowych danych, aby ulepszać strategie i mechanizmy działań, z drugiej zaś użytkownicy, którzy z rosnącą nieufnością podchodzą do systemu, w którym wiele informacji przekazywanych jest podmiotom, których dobrze nie znają i których intencje nie są dla nich jasne.

Czytaj więcej

Niech to już się skończy

Dzień dobry. Tu Maciej Orłoś. Prezenter oraz dziennikarz telewizyjny. Od pewnego czasu youtuber. A także influencer. Jak również instagramer, właściciel fanpage’a na FB oraz prywatnego profilu na FB. Od bardzo niedawna tiktoker (bez przekonania). Dziennikarz nowych mediów. Ale przecież mediów tradycyjnych też, bo jeszcze o nich nie zapomniałem. Autor i prowadzący audycję w internetowej Radiospacji, nadający – jak wszyscy w tej rozgłośni – z domu. Człowiek, który bez smartfona i dostępu do internetu nie umiałby żyć, i który jednocześnie z rozrzewnieniem wspomina czasy analogowe. Osoba, która odsunęła się od telewizji, również jako widz, a jednak ma do niej sentyment. 

Czytaj więcej

Koniec kolejnego cyklu technologicznego? Co przyniesie nowy, cyfrowy 2020 rok?

„Halo tu Orbita! Telewizja młodych kosmonautów!”– ten dżingiel w Teleranku zrywał mnie z łóżka kilkadziesiąt lat temu, „Sonda” pokazywała przełomowe rozwiązania technologiczne, a przyszłość z serialu Kosmos 1999 wydawała się być na wyciągnięcie ręki. Mamy XXI wiek i wciąż zastanawiamy się, czym będzie „next big thing”, porównujemy prognozy firm analitycznych, badania rynku, rankingi rozwoju technologii, przeglądamy opinie ekspertów. Nawet my, „cyfrowi ludzie”, z roku na rok mamy coraz większy problem ze wskazaniem prawdziwie przełomowych technologii, rozwiązań, modeli biznesowych, produktów, firm.

Czytaj więcej

O powrocie do kultury osobistej, czyli jak OLX powiedział „dość” w sieci

„Był chłodny, deszczowy wieczór 11 września 2018 r., gdy powróciwszy do domu po kilku godzinach workshopu związanego z innym projektem, usiadłem do biurka, otworzyłem butelkę zacnego rudego trunku i ostatni raz tego dnia wszedłem na fanpage „Janusze biznesu z OLX”. Dość rzec, że podrzędna poezja nie służy wieczornej lekturze... I wtedy do mnie dotarło: to był najwyższy czas, żeby powiedzieć, no właśnie – „DOŚĆ!”. Z paczki znikały kolejne papierosy, a na kartce papieru (tak, zapisywanej odręcznie!) pojawiały się kolejne linijki briefu na kampanię, która kilka miesięcy później miała podbić szturmem polski internet”. Gdybym był moim ulubionym storytellerem, Bogusławem Wołoszańskim, pewnie właśnie tak zacząłbym tę opowieść. W sumie zrobiłem to, mimo że nim nie jestem…

Czytaj więcej

Co się dzieje w digital marketingu w 2019 roku?

Wśród Twoich konsumentów nie wyróżniasz grupy, która ma dostęp do ciepłej wody oraz tych, którzy tego dostępu nie mają. Dlaczego? Bo w 2019 roku ciepła woda jest dobrem powszechnym – jeśli ktoś jej nie ma, możesz przyjąć założenie, że nie chce jej mieć lub w jego życiu coś poszło wyjątkowo nie tak.

Czytaj więcej

Co mają wspólnego Google i RODO?

Okazało się, że to całe RODO nie jest takie straszne jak nam to sprzedawano. Przy okazji okazało się, że taka Gazeta.pl udostępnia nasze dane 207 innym podmiotom. A myśmy tak bardzo bali się Cambridge Analytica :)

Czytaj więcej