Publicis Groupe w 2024 r. Reklama w górę o 9,1%, wideo i internet rosną szybciej niż rynek

Felieton specjalny

Rok 2024 był okresem dynamicznego wzrostu polskiego rynku reklamy. Estymowana przez analityków Publicis Groupe wartość netto rynku reklamowego w Polsce w 2024 r. wyniosła blisko 13 mld zł, co oznacza wzrost o 9,1% rok do roku.

Otoczenia gospodarcze i geopolityczne pozostają niepewne w obliczu wciąż trwającej wojny w Ukrainie, zmian politycznych zachodzących w USA czy w Niemczech, co może mieć wpływ na polską gospodarkę i w efekcie także na wynik rynku reklamy. Mimo to, estymujemy, że rynek zwiększy się w 2025 r. o 8,2%, wideo będzie rosło w tempie 8,3%, zaś internet – 9,5%.

POLECAMY

Ryc. 1. Wartość rynku reklamowego netto w latach 2014–2024

W pierwszym kwartale 2024 Publicis Groupe przedstawiła nowe podejście do kategoryzacji mediów. Po raz pierwszy pojawia się kategoria „wideo”, która obejmuje zarówno telewizję, jak i wideo online. Ten podział, stosowany dotychczas, stał się nieaktualny w dobie smart TV i ConnectedTV, ponieważ granice pomiędzy tradycyjną telewizją a treściami wideo online się zacierają. Nowa metodologia Publicis Groupe, pozwala lepiej analizować poszczególne elementy rynku wideo i reagować na nadchodzące zmiany. Tym samym w internecie pozostały dwa segmenty: digital search obejmujący SEM i ret...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy