5 trendów e-commerce w 2022 roku

Felieton specjalny

Handel internetowy znacząco przyspieszył. Najnowsze badanie McKinsey & Company „Digital Sentiment Survey 2021” wskazuje, że tylko w ostatnim półroczu 2021 roku około 5,3 mln Polaków zaczęło korzystać z nowych usług online. Jest to jeden z wyższych wyników w Europie w stosunku do liczby ludności. Fakt ten potwierdzają również dane z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2021”. Wynika z niego, że już 77 proc. Polaków użytkujących internet robi zakupy online. Tak duży przyrost e-użytkowników generuje nowe potrzeby konsumentów i zachowania merchantów. Jakie tendencje będą dominować w branży e-commerce w 2022 roku?

#1 Quick commerce – jeszcze szybsze płatności, ekspresowa dostawa i darmowe zwroty

Rok 2022 będzie stał pod znakiem szybkich zakupów (od ang. quick commerce) – zarówno tych, dokonywanych bez wychodzenia z domu, jak i nawet bez konieczności opuszczania aplikacji zakupowej w celu zrobienia płatności w banku. W trend q-commerce i smarter shopping wpiszą się na stałe płatności odroczone takie jak np. PayPo. Klienci opłacający swoje zakupy w modelu BNPL (buy now, pay later) korzystają bowiem z niezwykle prostej, szybkiej i bezpiecznej ścieżki finalizacji swojego zamówienia. 
Wybierając tę metodę płatności w sklepie internetowym, kupujący nie zamraża swoich środków. Oznacza to, że najpierw otrzymuje zamówienie, sprawdza je, a na zapłatę ma 30 dni od dnia zakupu – bez dodatkowych kosztów. Ten model gwarantuje wygodę i bezpieczeństwo szybkich zakupów, zwłaszcza jeśli klien...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy