Zmiany prawne w cookies – na co marketing musi się przygotować?

Felieton specjalny

Spora część działań marketerów w internecie opiera się obecnie na ciasteczkach – przydatne jest im śledzenie użytkowników, remarketing produktów i nie tylko. Z drugiej strony twórcy prawa coraz częściej przyglądają się tym działaniom i określają część z nich przekroczeniem granic prywatności. Ten artykuł opowie Ci o trendach, które jako prawnik w tym kontekście zapowiadam.

Może obiły Ci się o uszy pomysły Apple na zmiany w tym kontekście, może słyszałeś o unijnym ePrivacy – mogłeś za to nie mieć okazji widzieć kar za błędnie skonstruowane banery cookies itd. W dalszej części poukładam tę wiedzę lub po prostu przekażę Ci ją po raz pierwszy. 

POLECAMY

Bannery cookies

Zatrzymaj się na moment z odruchowym zamykaniem bez czytania i zauważ, że szalenie wiele stron internetowych ma w tej chwili baner na zasadzie „są u nas cookies, jak chcesz coś zmienić, to szukaj w ustawieniach przeglądarki”. Jednocześnie coraz częściej zauważysz je w znacznie bardziej rozbudowanej formie – przykładowo u mnie. To nie tylko dobrze rozumiana moda, ale także odpowiedź na trend idący do nas zgodnie z oczekiwaniami urzędników odpowiedzialnych za ochronę d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy