Często mówi się przecież o tym, że dane użytkowników to waluta, jaką płacą oni np. za bezpłatny dostęp do różnych zasobów.
W interesie całej branży internetowej jest sprawne uregulowanie tej kwestii. Jest to niezbędne nie tylko dla podmiotów zajmujących się reklamą online, ale chociażby dla dalszego istnienia wydawców chcących utrzymać niezależność, którą zapewniają sobie dzięki utrzymywaniu się z emisji reklam. Bez jasnych zasad, zaufania i przejrzystości w zakresie przekazywania, przechowywania i używania danych użytkowników dalszy rozwój mediów cyfrowych może nie być tak dynamiczny, jak do tej pory.
Obecnie, na przełomie 2020 i 2021 r., można jednak stwierdzić, że dzieje się bardzo dużo, aby te potrzebne zmiany wprowadzać i aby rzeczywiście odpowiadały one wyzwaniom i oczekiwaniom.
POLECAMY
Co w zamian? TCF, Privacy Sandbox oraz Google Consent Mode
Ważnym krokiem na tej drodze było uruchomienie przez IAB Europe wersji 2.0 Transparency & Consent Framework (TCF). Wprowadzone w sierpniu 2020 r. rozwiązanie pozwala uzyskać większą kontrolę (zarówno organizacjom, jak i konsumentom) oraz dynamiczny wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej. Ramy przejrzystości i zgody zawarte w TCF to opraco...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!