Koniec kolejnego cyklu technologicznego? Co przyniesie nowy, cyfrowy 2020 rok?

Felieton specjalny

„Halo tu Orbita! Telewizja młodych kosmonautów!”– ten dżingiel w Teleranku zrywał mnie z łóżka kilkadziesiąt lat temu, „Sonda” pokazywała przełomowe rozwiązania technologiczne, a przyszłość z serialu Kosmos 1999 wydawała się być na wyciągnięcie ręki. Mamy XXI wiek i wciąż zastanawiamy się, czym będzie „next big thing”, porównujemy prognozy firm analitycznych, badania rynku, rankingi rozwoju technologii, przeglądamy opinie ekspertów. Nawet my, „cyfrowi ludzie”, z roku na rok mamy coraz większy problem ze wskazaniem prawdziwie przełomowych technologii, rozwiązań, modeli biznesowych, produktów, firm.

Papierkiem lakmusowym dla branży są niezbyt udane debiuty giełdowe spółek: Lyft, Uber, Slack, Peloton, Crowdstrike, Pinterest, Zoom, SmileDirectClub, Fiverr, Tencentmusic, RealReal, Medallia, Chevy… a wreszcie wycofanie debiutu WeWorka. Nie wróży to zbyt dobrze kolejnym w kolejce Airbnb, Palantir, Postmates, Robinhood.
Za oceanem tocz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy