Łatwiej już było!
Global Disruption Index stworzony przez Accenture jest miarą obejmującą zmiany gospodarcze, społeczne, geopolityczne, klimatyczne, konsumenckie i technologiczne zachodzące na świecie. Obecnie pokazuje on, że poziom dynamiki zmian, i to tych przełomowych, wzrósł o 200% w latach 2017–2022. Dla porównania, w latach 2011–2016 wskaźnik ten wzrósł zaledwie o 4%.
Skala zmian, a w efekcie związanych z nimi wyzwań rośnie w tempie dotychczas nieznanym. Jedną z płaszczyzn tych zmian jest technologia rewolucjonizująca pracę marketerów. Niby to truizm, ale skala i dynamika adaptacji nowych technologii w marketingu nie może być porównywalna z niczym wcześniejszym.
ChatGPT, personifikujący sztuczną inteligencję i związane z nią rozwiązania, pojawił się na rynku w listopadzie 2022 r. Dzisiaj według szacunków BCG z AI korzysta już ok. 70% marketerów, a kolejnych 19% jest w fazie jej testowania. Jednocześnie prawie wszyscy (ponad 90%) podkreślają pozytywny wpływ AI na produktywność i jakość wykonywanych prac. Dzięki generatywnej AI wydajność w firmach rośnie o ok. 30%.
Ponadto według Forrester wartość rynku martech do 2027 r. przekroczy 215 mld dola...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!