Dział: Wideo

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak wylansować projekt wideo online od A do Z?

Aż 70% z 28,5 mln internautów w Polsce aktywnie korzystało z YouTube’a  w lutym tego roku (Gemius/PBI). Jednak gdy przeanalizujemy widoczność marek w mediach społecznościowych, wszystkie znajdziemy na Facebooku (czasem na Instagramie), a jedynie kilka prowadzi aktywnie własny kanał na YouTube. Najwyższy czas podbić „nowe” terytorium i wykorzystać atuty platformy, która jest drugą największą wyszukiwarką na świecie oraz medium, za pośrednictwem którego konsumenci najczęściej sprawdzają opinie o produktach i usługach. Aby to zrobić, warto zainwestować w długoterminowe działanie porównywalne do… budowania własnej telewizji. Jak stworzyć udany firmowy kanał na YouTube i budować brand poprzez wideo?

Czytaj więcej

Czy warto inwestować w jakościowe treści na YouTube?

Pytania, które na pewno wielu z Was sobie zadaje (choć zupełnie nie rozumiem, jak to jest możliwe w 2019 r.), to na ile istotny jest YouTube w mixie działań online? Czy warto tworzyć własny kanał? Czy współpracować z twórcami na tej platformie? YouTube jest istotny w mixie, ponieważ to jedna z największych platform w polskiej sieci. Jeśli nie masz jeszcze kanału na tej stronie, to ja się pytam: co robiłeś przez ostatnie miesiące i lata? Warto (lub wręcz należy) współpracować z twórcami – jeśli jeszcze tego nie robisz, zacznij natychmiast, zanim wyprzedzi Cię konkurencja!

Czytaj więcej

YouTube: zostań snajperem sprzedaży – targetuj precyzyjnie

Z YouTube’a każdego miesiąca korzysta 20 mln Polaków. Następuje demokratyzacja produkcji i dystrybucji treści. Dzisiaj każdy może tworzyć treść wideo i każdy może ją na dowolnym urządzeniu oglądać. Wygrywają najlepsze pomysły i ich egzekucje. Coraz więcej osób w internecie spędza czas przeznaczony na rozrywkę. Jesteśmy świadkami rewolucji. Tam przenosi się konsument. Jak do niego dotrzeć?

Czytaj więcej

Jak movi(E)ć o swojej marce?

Podobno minuta wideo potrafi zastąpić 1,8 mln słów. Uwierzycie? Taką liczbę podał kiedyś amerykański badacz James McQuivey. A obliczył to tak: Standardowe wideo ma 30 klatek na sekundę. Minuta wideo = 60 × 30 klatek, czyli 1800 obrazów. A skoro jeden obraz jest wart tysiąca słów… tadaaam! Liczba końcowa wynosi właśnie 1,8 mln.

Czytaj więcej

Jak zoptymalizować kanał, przygotować odpowiednie wideo i zmierzyć efekty na YouTube?

Założenie i prowadzenie kanału, który przetrwa i z każdym miesiącem będzie notował wzrost, wymaga odpowiedniego przygotowania. Najważniejsze jest wideo, ale istnieje wiele pobocznych czynników, o których powinieneś wiedzieć. Na wstępie zadaj sobie kilka pytań, które ułatwią podjęcie decyzji związanej z jego założeniem.

Czytaj więcej

Video marketing w praktyce – 10 pomysłów na format i dystrybucję online (Cz. 2)

Video marketing szturmem zdobywa serca marketerów na całym świecie, a coraz więcej marek w Polsce decyduje się na włączenie ruchomego obrazu w strategię komunikacji na stałe. Chęć realizacji działań video marketingowych jest bardzo ważnym pierwszym krokiem dla każdej marki. Kolejny niezbędny element tej układanki to wybór najskuteczniejszych formatów i form dystrybucji.

Czytaj więcej

Angażuj, nie reklamuj!

Jeszcze w tym roku liczba widzów cyfrowego wideo na świecie ma sięgnąć 695,5 mln, a do końca 2017 r. zwiększyć się do 732,4 mln.

Wideo jest obecne we wszystkich serwisach społecznościowych (Facebook generuje ok. 8 mld wyświetleń wideo każdego dnia), jednak bezsprzecznie lider tego formatu jest jeden! YouTube jest 3. na liście najchętniej oglądanych stron na świecie i korzysta z niego ponad miliard użytkowników. 

Czytaj więcej

Na czym polega atrakcyjność transmisji na żywo?

Transmisje na żywo wdzierają się do naszej codzienności. Za oceanem już w zeszłym roku swoje triumfy święcił Periscope. Aplikacja społecznościowa (której obecnie właścicielem jest Twitter) stworzona do nadawania transmisji na żywo zdobyła 10 mln użytkowników w ciągu kilku miesięcy. Od kwietnia br. Facebook promuje nową funkcję – Facebook Live. Na naszych tablicach transmisje na żywo wyświetlane są w pierwszej kolejności, a dodatkowo otrzymujemy powiadomienie, gdy ktoś z naszych znajomych rozpoczyna nadawanie. W ten sposób Facebook chce zachęcić do korzystania z nowej funkcji. Co to oznacza w praktyce? Transmisje na żywo otrzymują duże zasięgi, a to dla administratorów stron bardzo ważne. Wygląda to na małą wojnę pomiędzy Facebookiem i Twitterem, a za rogiem już czai się YouTube Connect – czyli transmisje na żywo przygotowywane przez GOOGLE’A, dedykowane urządzeniom mobilnym.

Czytaj więcej

Video marketing w praktyce – 10 pomysłów na format i dystrybucję online (Cz. 1)

„Za 5 lat na Facebooku będzie ciężko znaleźć treści, które nie są ruchomym obrazem” – to stwierdzenie Nicoli Mendelsohn wstrząsnęło światem branży marketingowej kilka tygodni temu. Wiceprezes Facebooka na Europę, Afrykę oraz Bliski Wschód dodała, że w jej przekonaniu wideo jest dziś najlepszym na świecie sposobem na opowiadanie historii. Pozwala nam bowiem przyswoić więcej informacji.

Czytaj więcej

Odtwarzaj wideo mobilnie

Na początku było zaciekawienie. I absolutna fascynacja. Filmem i ruchomym obrazem oczywiście. W momencie publikacji pierwszej reklamy telewizyjnej, szwajcarskiego producenta zegarków Bulova w 1941 r. (https://www.youtube.com/watch?v=Ss6v5bpxODo), telewizor wciąż był niedostępnym dla wielu obiektem westchnień i ekscytacji. Pomiędzy rozgorzałymi dyskusjami, który z filmów Hitchcocka – Rebeka czy Zagraniczny korespondent – powinien otrzymać Nagrodę Akademii Filmowej, zastanawiano się, do kogo należy się udać na wieczorne, wspólne oglądanie telewizji. Gromadziły się całe pokolenia, ludzie o różnych profilach, zainteresowaniach. Oglądali i chłonęli treści, które były im dane odgórnie. Przez wiele dekad. Zupełnie odwrotnie niż dziś, kiedy to wachlarz możliwości pozwala na zmianę programu, kanału czy urządzenia w mgnieniu oka. 

Czytaj więcej

50 twarzy wideo, czyli jak łączyć obrazy z efektywnością w reklamie

Czytelniku, zanim zasiądziesz w ulubionym fotelu i pogrążysz się w lekturze, pomyśl, ile w ostatnim czasie widziałeś spotów wideo, które przykuły Twoją uwagę? Ile reklam widziałeś, które Cię zaciekawiły i utkwiły w pamięci na odrobinę dłużej niż zwykle? Zapewne kilka, dlatego niniejszy artykuł potraktuj jako inspirację dla kampanii reklamowych, które skutecznie zmonetyzują wizerunkową wartość wideo.

Czytaj więcej