Jedna aplikacja, duże zmiany
Zanim o TikToku, bo pewnie to ta aplikacja pierwsza przychodzi na myśl, najpierw trochę o YouTubie. Jego powstanie w 2005 r. zrewolucjonizowało praktycznie wszystko, co do tamtej pory wiedzieliśmy o internecie. Każdy użytkownik stał się nagle potencjalnym twórcą wideo, a to nie tylko było zmianą na miarę przejścia z Web 1.0 do Web 2.0, ale też otworzyło możliwości brandowania tych treści na niespotykaną dotąd skalę.
Marki dość szybko dostrzegły potencjał YouTube’a, wykorzystując go do tworzenia długich reklam wideo, a z czasem też sponsorowanych filmów, które mogły trafiać do dynamicznie rosnących grup odbiorców. W połączeniu z coraz większą popularnością influencerów, YouTube stał się kluczowym narzędziem w strategiach marketingowych.
POLECAMY

W roku 2007, czyli zaledwie dwa lata po pierwszym filmie na YouTubie, wyszedł pierwszy iPhone i nastała era smartfonów, które jeszcze bardziej ułatwiły tworzenie treści wideo. Niedługo potem, bo w 2013 r., pojawia się pierwsza aplikacja do krótkich form wideo (do 6 s), która przebojem zdobyła serca młodych odbiorców. To era Vine, która trwała tylko (a może aż) 3 lata do informacji o zamknięciu prac nad jej rozwojem z końcem 2016 r. Za to odpowie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!