Jak nas widzą, tak nas piszą, czyli wideo marketing w domowym wydaniu

Wideo

Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Prowadzisz firmę lub zespół, doradzasz, szkolisz, konsultujesz. Codziennie spotykasz się z treściami wideo – w mediach społecznościowych, poradnikach, a nawet ofertach od potencjalnych kontrahentów. Prawdopodobnie tworzą je zarówno Twoi konkurenci, jak i partnerzy biznesowi. Przy odrobinie szczęścia cieszysz się także pracą zdalną, chociaż stawia Cię to przed kolejnym wyzwaniem – odbywasz spotkania z domowego zacisza, które zwyczajowo nie jest przestrzenią przygotowaną na przyjęcie wścibskiego oka kamery internetowej. Ona z kolei rzadko pozwala osiągnąć satysfakcjonującą jakość transmisji.

Dwiema najczęstszymi barierami na drodze do profesjonalizacji w zakresie materiałów wideo są obawa przed kosztami oraz brak wiedzy – badania pokazują, że aż 37% marketerów (sic!) nie wykorzystuje jeszcze tego rodzaju treści ze względu na brak świadomości, od czego należy rozpocząć. Jednocześnie przekonanie, że jest to zbyt drogie przedsięwzięcie, choć zrozumiałe, oparte jest na micie, że profesjonalna jakość wymaga hollywoodzkiego budżetu.
Brzmi znajomo? Dziś zatem rozprawimy się raz na zawsze z tym ambarasem. Jaką rolę odgrywa dźwięk i dlaczego jest ważniejszy od obrazu? Kiedy wystarczy smartfon, a kiedy warto zainwestować w przeznaczoną do tego kamerę?
Jak skutecznie oświetlić swoje nagrania, nie narażając się na ogromne koszty? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znajdziesz w poniższym artykule.

POLECAMY

Zanim włączysz kamerę – dlaczego warto?

Zanim przejdziemy do wyboru mikrofonu czy ustawiania świateł, musimy odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie – dlaczego warto? Wideo marketing to bowiem o wiele więcej niż szansa na dodatkowe lajki pod postami. Wideo nie jest już nowinką ani trendem dla odważnych – stało się ono standardem komunikacji. Blisko 9 na 10 firm (89%) aktywnie wykorzystuje je w swoich działaniach marketingowych. Co więcej, aż 65% firm, które do tej pory nie korzystały z tego rodzaju komunikacji, planuje zacząć to robić w 2025 r..
Najważniejszym argumentem dla każdego przedsiębiorcy i eksperta jest zwrot z inwestycji, który w przypadku materiałów audiowizualnych jest nad wyraz wysoki – 84% firm przypisuje bezpośredni wzrost sprzedaży działaniom wideo, a 87% marketerów potwierdza, że pomaga im ono w generowaniu wartościowych leadów.

Twoi odbiorcy wolą oglądać, niż czytać

Jako ekspert z pewnością tworzysz wartościowe treści – piszesz artykuły, e-booki, posty. Kiedy jednak ostatnio sam miałeś czas, aby bez poczucia winy związanej z uciekającymi terminami zadań przeczytać jakieś branżowe opracowanie? Dane są jednoznaczne: aż 78% ludzi, zapytanych o preferowany sposób poznawania produktu lub usługi, wybiera obejrzenie krótkiego filmu. Według tego...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy