Jak wylansować projekt wideo online od A do Z?

Wideo

Aż 70% z 28,5 mln internautów w Polsce aktywnie korzystało z YouTube’a  w lutym tego roku (Gemius/PBI). Jednak gdy przeanalizujemy widoczność marek w mediach społecznościowych, wszystkie znajdziemy na Facebooku (czasem na Instagramie), a jedynie kilka prowadzi aktywnie własny kanał na YouTube. Najwyższy czas podbić „nowe” terytorium i wykorzystać atuty platformy, która jest drugą największą wyszukiwarką na świecie oraz medium, za pośrednictwem którego konsumenci najczęściej sprawdzają opinie o produktach i usługach. Aby to zrobić, warto zainwestować w długoterminowe działanie porównywalne do… budowania własnej telewizji. Jak stworzyć udany firmowy kanał na YouTube i budować brand poprzez wideo?

Krok 1. Odrób zadanie domowe 

Jeśli wiesz, czemu może służyć kanał Twojej marki na YouTube – chcesz zwielokrotnić sprzedaż, zbudować love brand albo zwiększyć świadomość marki wśród młodych osób – to super. Teraz na chwilę zrób krok w tył, włącz YouTube’a i sprawdź, co już się na tej platformie sprawdza. 
 

POLECAMY

Zamiast intuicyjnie, lepiej podejdź do tego profesjonalnie:

  1. Podglądaj innych – zrób research i pooglądaj filmy na kanałach o zbliżonej tematyce. Nie ograniczaj się do rodzimych marek – zobacz, co sprawdza się globalnie. Analizuj nie tylko to, co publikują, ale też jak to robią (jak tworzą miniatury, jakie wybierają tagi i w jaki sposób planują publikacje). 
  2. Pogłębiaj wiedzę – czytaj, słuchaj i oglądaj! YouTube Creators to oficjalny kanał stworzony przez YouTube, aby wspierać użytkowników platformy w kreowaniu coraz lepszych treści. Inspiracje znajdziesz też w mediach branżowych i na stronach sieci partnerskich YouTube’a. 
  3. Nie kopiuj – gdy poznasz trendy, zaadaptuj je na swoje potrzeby. Czerp ze sprawdzonych mechanizmów, ale wykorzystuj je w autentyczny dla marki sposób.


Krok 2. Świadomie dobierz rodzaj i format treści 

Zła informacja brzmi: jeśli masz pomysł na to, co publikować na YouTube – prawdopodobnie ktoś już zrobił coś podobnego. Dobra natomiast jest taka: na YouTube praktycznie każdy temat się obroni. Z jedną zmienną – w zależności od tego, jak będzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy