Jak movi(E)ć o swojej marce?

Wideo

Podobno minuta wideo potrafi zastąpić 1,8 mln słów. Uwierzycie? Taką liczbę podał kiedyś amerykański badacz James McQuivey. A obliczył to tak: Standardowe wideo ma 30 klatek na sekundę. Minuta wideo = 60 × 30 klatek, czyli 1800 obrazów. A skoro jeden obraz jest wart tysiąca słów… tadaaam! Liczba końcowa wynosi właśnie 1,8 mln.

McQuivey sporo przeszarżował w swoich obliczeniach. Dla przykładu cała twórczość genialnego Williama Szekspira zamyka się dokładnie w 928 913 słowach (włączając Edwarda III i Dwóch szlachetnych krewnych)1. W jednym trzeba mu przyznać rację – wideo to doskonały sposób na przekazywanie sobie informacji. To już nie jest kwestia mody czy chwilowej fascynacji technologiami. Reklamy, zajawki, tutoriale, filmy korporacyjne to doskonała metoda na opowiadanie o marce, jej wartościach, produktach i usługach. Dobrze przemyślany i zaplanowany film potrafi zbudować znakomite relacje z obecnymi i przyszłymi klientami.

POLECAMY

55% ludzi ogląda wideo online każdego dnia2

Robimy to w drodze do pracy, chwilach wolnych od pracy i czasie po pracy. Każdego dnia 500 mln ludzi odpala wideo na Facebooku. 82% użytkowników Twittera ogląda filmy, które wyskakują im w feedzie. Szacuje się, że w 2017 r. wideo marketing przejmie blisko 70% całego ruchu konsumentów w sieci.

Jak odkroić sobie dla siebie kawałek tego wizualnego tortu? Po prostu bierz kartkę, długopis i kamerę. A potem siadaj i opowiadaj.

Napisz zarys scenariusza

Pozwoli Ci on na uporządkowanie myśli. To jest moment, w którym możesz zastanowić się, kto powinien obejrzeć Twój film. Po co go robisz? Czego się boi Twój odbiorca? Jak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy