Na czym polega atrakcyjność transmisji na żywo?

Wideo

Transmisje na żywo wdzierają się do naszej codzienności. Za oceanem już w zeszłym roku swoje triumfy święcił Periscope. Aplikacja społecznościowa (której obecnie właścicielem jest Twitter) stworzona do nadawania transmisji na żywo zdobyła 10 mln użytkowników w ciągu kilku miesięcy. Od kwietnia br. Facebook promuje nową funkcję – Facebook Live. Na naszych tablicach transmisje na żywo wyświetlane są w pierwszej kolejności, a dodatkowo otrzymujemy powiadomienie, gdy ktoś z naszych znajomych rozpoczyna nadawanie. W ten sposób Facebook chce zachęcić do korzystania z nowej funkcji. Co to oznacza w praktyce? Transmisje na żywo otrzymują duże zasięgi, a to dla administratorów stron bardzo ważne. Wygląda to na małą wojnę pomiędzy Facebookiem i Twitterem, a za rogiem już czai się YouTube Connect – czyli transmisje na żywo przygotowywane przez GOOGLE’A, dedykowane urządzeniom mobilnym.

 

POLECAMY

Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w Konkresie Online Marketing!

Czy transmisje na żywo możemy wykorzystać do promocji marek?

Transmisje na żywo to publikowanie wideo w czasie rzeczywistym. To niedoceniana jeszcze na naszym rynku szansa szybszego dotarcia do odbiorców, budowania relacji i zdobycia zaufania. To możliwość dzielenia się naszym światem w czasie rzeczywistym, a dla marek to również prowadzenie interaktywnej rozmowy z klientem. Poznanie jego opinii, języka, którego używa, reakcji.

Transmisja na żywo oszczędza czas, buduje więź pomiędzy nadawcą i odbiorcą, wywołuje emocje. Mamy możliwość opowiedzenia historii, a odbiorcy mogą brać aktywny udział w transmisji, chociażby poprzez komentowanie i wyrażanie emocji za pomocą polubień, serc (Periscope) i komentarzy.

Debiutujący w marcu 2015 r. Periscope,  wpisał się  doskonale w potrzebę „bycia na bieżąco i życia chwilą”. Odbiorcy pokochali aplikację, która oferuje im świat bez dubli, montażu i efektów specjalnych. Do tego działa 24 h na dobę i swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Każdy może znaleźć tutaj coś dla siebie zarówno jako odbiorca, jak i nadawca, spełniając się w roli prowadzącego własne show. Można obejrzeć zachody słońca w Rzymie, rozmowę z zaczepionym na lotnisku Jay-Z, kulisy nagrywania programu w Hollywood, naukę tańca z Meksyku, relację z premiery produktu, wycieczkę po luksusowym hotelu. Liczba streamingów jest tak duża, że nie policzymy, ile godzin treści ludzie tworzą poprzez tego typu aplikacje.

Facebook, chcąc nadrobić późniejszy debiut i wyjść na prowadzenie w tej dziedzinie, mocno inwestuje w swoje nowe narzędzie, zawiera umowy z wy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy