Jak zoptymalizować kanał, przygotować odpowiednie wideo i zmierzyć efekty na YouTube?

Wideo

Założenie i prowadzenie kanału, który przetrwa i z każdym miesiącem będzie notował wzrost, wymaga odpowiedniego przygotowania. Najważniejsze jest wideo, ale istnieje wiele pobocznych czynników, o których powinieneś wiedzieć. Na wstępie zadaj sobie kilka pytań, które ułatwią podjęcie decyzji związanej z jego założeniem.

Pierwsze pytanie, na które powinieneś sobie odpowiedzieć, związane jest z samym założeniem kanału. Po co chcesz go założyć? W celu budowania świadomości o marce, testów lub sprzedaży produktów czy przedstawiania możliwości aplikacji? Dzięki uzyskanej odpowiedzi unikniesz w najbliższej przyszłości problemów ze zdefiniowaniem tego, co chcesz przekazać swoim widzom. Przygotowując się do pierwszego filmu, zastanów się, jakie treści i w jakiej formie chcesz przedstawić – czy będziesz ich edukował na temat obsługi narzędzia, doradzał, jak rozwiązywać problemy, czy starał się sprzedawać produkty. Kto będzie stał przed kamerą? Czy będziesz to Ty, wynajęty prezenter, czy osoba z firmy?

POLECAMY

Wiele marek chcących zaistnieć na YouTube boryka się z problemem autentyczności. Widzowie oglądający treści potrafią wyczuć, w jakim charakterze prowadzony jest kanał firmowy. Bardzo często subskrybują go dla wybranej osoby przed kamerą. Już na etapie planowania zastanów się, czy osoba prowadząca kanał w przypadku sukcesu będzie w stanie współtworzyć go przez dłuższy okres. Podczas prac koncepcyjnych należy mieć na uwadze długotrwałość pomysłu. Przygoda na YouTube jest drogą długoterminową, zastanów się zatem, czy czasem formuła nie skończy się po kilkunastu produkcjach.

Ważny czynnik mający wpływ na sukcesywny rozwój stanowi systematyczne publikowanie w serwisie. Nie pozwól swoim subskrybentom zapomnieć o kanale, podczas ustalania harmonogramu publikacji zaleca się publikowanie przynajmniej jednego filmu tygodniowo.

Z takim przygotowaniem i świadomością spełnienia podstawowych założeń możesz przejść do jego optymalizacji.

Przygotowanie kanału

Jedną z ważniejszych decyzji w momencie zakładania kanału jest wybór nazwy. To właśnie po niej widzowie, jak i osoby potencjalnie zainteresowane będą się z nim identyfikować. Dobrze zastanów się, czy chcesz, aby tworzone treści były związane z nazwą firmy, czy nazwą określającą treści umieszczone na kanale. W...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy