Dział: E-mail marketing

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Współczynnik konwersji – jak się o niego zatroszczyć? I jak e-mail retargeting może Ci w tym pomóc?

Mierzenie współczynnika konwersji to obowiązek każdego właściciela czy menedżera e-commerce. Naturalne i zupełnie zrozumiałe jest dążenie do jego ciągłego podwyższania. Zazwyczaj w tym celu analizę rozpoczyna się od prześledzenia ostatnich kroków użytkowników i odkrywa się dane dotyczące porzuconych koszyków. Badanie tej statystyki nie należy do najprzyjemniejszych, bo – upraszczając nieco sprawę – pokazuje to, ile sprzedaży i pieniędzy przeszło nam koło nosa już na ostatniej prostej przed zakupem.

Czytaj więcej

Trendy w e-mail marketingu: jak projektować komunikację e-mailingowo-newsletterową w 2022 r.

Idea e-mail marketingu nie zmienia się od lat – modyfikowane są tylko formy jego realizacji. Wydawać by się mogło, że e-mail marketing powinien ustąpić miejsca innym formom online marketingu. Nic z tych rzeczy! Liczby dotyczące e-mail marketingu są z roku na rok coraz większe – począwszy od liczby internautów używających e-maili (wg badań Statista w 2020 r. były ich 4 mld) aż po liczbę wysyłanych wiadomości (liczonych w setkach miliardów dziennie). Tak duże liczby wymagają ciągłego korygowania strategii marketingowej, aby nadal była skuteczna. Jakich trendów w strategii e-mailowej możemy się więc spodziewać w 2022 r.?

Czytaj więcej

Lifting newslettera – co testować, jak modyfikować i kiedy wysyłać, aby porwał (i przyniósł) miliony?

Był sobie newsletter. To fakt, kiedyś był tylko sobie. Wysyłany do wszystkich, bez względu na dzień i jego porę, totalnie bez znaczenia, czy wychodził codziennie, czy raz na dwa miesiące. Bez grama personalizacji. Och, jak dobrze, że ten czas już za nami. Wszystko się zmienia – trendy w modzie, w odżywianiu, czy w technologii, która bez wątpienia ułatwia nam życie. Dziś często jesteśmy wyręczani w pamiętaniu o prostych czynnościach, bo aplikacja na Twoim smartfonie powie Ci nawet, że musisz się napić wody, a smartband na nadgarstku podliczy, ile razy przewracasz się z boku na bok podczas snu. Ba, powie nawet, czy ta liczba nie jest zbyt duża! Wszystko, co nas otacza, staje się coraz bardziej zautomatyzowane, intuicyjne. To samo wydarzyło się z e-mailem i newsletterem. Lifting to chyba tutaj zbyt błahe określenie na to, co stało się z najstarszym medium komunikacji elektronicznej. Totalna rewolucja. Tak, rewolucja.

Czytaj więcej

Inteligentny, trafiony, personalizowany - rozprawmy się z e-mailem w 2019 r.

Zaczynamy od silniejszego akcentu – tradycyjny, dobrze nam znany lejek marketingowy jest martwy. Część czytelników może się zgodzić z tą tezą bądź nie, ale tak właściwie co to ma wspólnego z e-mail marketingiem – można spytać? To wyjaśnimy już za chwileczkę.

Czytaj więcej

E-mail marketing w świecie mediów społecznościowych –jak integrować działania e-mail i social media?

Dziś trudno wyobrazić sobie, że firma nie posiada fanpage’a na Facebooku, konta na Twitterze, Instagramie, LinkedInie lub coraz częściej Snapchatcie. Marketerzy starannie opracowują strategię komunikacji w tych kanałach, aby skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców i tworzyć entuzjastyczny klimat  wokół marki. Siła mediów społecznościowych jest coraz większa, mimo że ich providerzy czasem komplikują strategię stworzoną przez social media ninjas. Dlatego, aby podejmowane działania były jeszcze bardziej efektywne, koniecznie należy integrować kanały social z e-mail marketingiem.

Czytaj więcej

Przejmij kontrolę nad reputacją Twoich maili

Jeśli jesteś marketerem, pewnie wielokrotnie wysyłałeś maile, newslettery, reklamy. Zapewne polegasz na platformie, z której korzystasz, i uważasz, że zadaniem Twojego dostawcy platformy mailingowej jest dbanie o „te wszystkie technikalia”. Niestety, mam złą informację – musisz przynajmniej rozumieć podstawy działania wysyłek mailowych i związane z tym kwestie domen. Dobra wiadomość jest za to taka, że dzięki temu poprawisz swoją dostarczalność – więcej wysyłek trafi do skrzynek odbiorczych Twoich klientów, a mniej do skrzynki spam.

Czytaj więcej

Integracja z systemem e-mail marketingowym – dlaczego warto?

W kilku ostatnich latach pojawiło się nowe wyzwanie dla marketingowców. Jego paradoks polega na tym, że wynika z pozytywnego trendu: dostarczania na rynek coraz większej liczby coraz bardziej wyrafinowanych rozwiązań mających ułatwić prowadzenie komunikacji z klientami online – lepiej, w bardziej innowacyjny i zautomatyzowany sposób i w nowych kanałach. Firmy tworzą w związku z tym swoiste portfolio możliwych do wykorzystania systemów: zarówno tych niezbędnych, jak CRM czy platforma sklepowa, jak i tych dodatkowych – do zbierania leadów, ułatwiających komunikację socialmediową, dostarczających rekomendacji, personalizujących stronę, prowadzących remarketing itd. Każdy z nich daje wartość dodaną, każdy pozwala na coś nowego i jeśli wybór narzędzi jest przeprowadzony świadomie, bez wątpienia jest to dobra droga. 

Czytaj więcej

Video mailing – jak robić to dobrze?

Wideo pod względem wartości z roku na rok stanowi coraz większy kawałek tortu reklamy online. Nie mogło zatem nie znaleźć swojego miejsca także w e-mail marketingu. Istotne jest to, aby umiejętnie połączyć wizerunkowy charakter wideo z możliwościami sprzedażowymi, jakie daje komunikacja mailowa. Nie możemy po prostu przenieść wideo do maila i oczekiwać, że samo jego pojawienie się spowoduje wzrost kliknięć, a następnie wzrosty sprzedaży. Mimo użycia wideo nadal korzystamy z e-mail marketingu, czyli nośnika przede wszystkim efektywnościowego, mającego za cel sprzedawać i podnosić współczynniki konwersji. Podobnie jak przy mailingu tradycyjnym musimy więc zadbać o jasność komunikacji, przedstawiając odbiorcy w sposób konkretny i czytelny profity wynikające z poświęcenia nam chwili uwagi. Pamiętajmy o tym, że wciąż walczymy wyłącznie o sekundy czasu internauty wymagającego, aby wartościowe informacje czy promocje znalazły się przed nim jak najszybciej. Jak zatem wziąć to, co najlepsze z wideo oraz e-mail marketingu, połączyć umiejętnie i stworzyć efektywną kampanię?

Czytaj więcej

Responsywny e-mail marketing Jak projektować mailingi i newslettery pod smartfony?

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu był to efektowny dodatek do kampanii reklamowej. Obecnie to konieczność – coś, bez czego żadna kampania nie może się obejść. Wobec wszechobecnego trendu responsywne kreacje e-mailingowe stały się standardem. Sprawdźmy, czy wszystko o nich wiemy.

Czytaj więcej

Jak nie wpadać do spamu i osiągać wysoki wskaźnik dostarczalności?

Skuteczność kampanii mailingowych z reguły kojarzona jest z otwarciami, kliknięciami oraz liczbą konwersji. Jednak nim wiadomość przekona odbiorcę do wykonania pożądanego przez nas działania, musi do niego fizycznie dotrzeć. Choć element ten wydawać by się mógł oczywisty, według badań Return Path z 2015 r., jedynie 79% mailingów handlowych dociera do skrzynek odbiorczych subskrybentów. Co można zatem zrobić, aby zwiększyć dostarczalność i w konsekwencji skuteczność kampanii mailingowych?

Czytaj więcej

Jak wybrać platformę do e-mail marketingu w praktyce? Od open source, przez SaaS, po rozwiązania dedykowane

E-mail marketing to niewątpliwie najstarsze i wciąż najchętniej wybierane przez firmy narzędzie komunikacji. W zakończonym niedawno XII Badaniu poczty elektronicznej tylko 1% badanych odpowiedziało, że nie planuje wykorzystywać tego kanału! Inwestycja w e-mail marketing to wciąż dobry pomysł. Czy wiesz jednak, jak wybrać rozwiązanie dla siebie i czym się przy tym wyborze kierować?

Czytaj więcej