Czy można jednak zrobić coś, żeby ta statystyka wyglądała mniej ponuro? Oczywiście – na każdy problem jest rada, należy jednak na sytuację niższego niż zakładany współczynnika konwersji, spojrzeć w sposób kompleksowy.
POLECAMY
First things first
To, że użytkownicy opuszczają witrynę sklepu bez dokonania zakupu, nie jest niczym niezwykłym. Problem pojawia się, kiedy współczynnik wizyt niezakończonych zakupem zaczyna rosnąć ponad miarę i branżową średnią. Statystyki pokazują, że uśredniony wskaźnik porzuconych koszyków, obliczony na podstawie prawie 50 niezależnych od siebie badań wynosi 69,99%. Od lat niezmiennie największym problemem generującym porzucenia koszyków, są dodatkowe koszty związane z wysyłką zamówienia. Całą listę najpowszechniejszych powodów, z których użytkownicy nie finalizują swoich rozpoczętych zakupów, według przytoczonego wcześniej badania Baymard Institute, prezentuje tabela 1.
48% | Zbyt wysokie dodatkowe koszty wysyłki |
24% | Konieczność rejestracji w celu dokonania zakupu |
22% | Zbyt wolna dostawa |
18% | Nie chcę podawać na tej stronie danych swojej karty kredytowej |
17% | Zbyt skomplikowany/długi proces składania zamówienia |
16% | Brak widocznej informacji z całkowitym podsumowaniem kosztów |
13% | Błędy strony uniemożliwiły dokonanie zakupu |
12% | Niesatysfakcjonująca polityka zwrotów |
9% | Brak odpowiadającej mi metody płatności |
4% | Moja płatność została odrzucona |
Jak widać w tabeli, problemy, które sprawiają, że użytkownicy nie finalizują swoich z...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!