Dołącz do czytelników
Brak wyników

E-mail marketing

10 maja 2022

NR 63 (Kwiecień 2022)

Trendy w e-mail marketingu: jak projektować komunikację e-mailingowo-newsletterową w 2022 r.

0 241

Idea e-mail marketingu nie zmienia się od lat – modyfikowane są tylko formy jego realizacji. Wydawać by się mogło, że e-mail marketing powinien ustąpić miejsca innym formom online marketingu. Nic z tych rzeczy! Liczby dotyczące e-mail marketingu są z roku na rok coraz większe – począwszy od liczby internautów używających e-maili (wg badań Statista w 2020 r. były ich 4 mld) aż po liczbę wysyłanych wiadomości (liczonych w setkach miliardów dziennie). Tak duże liczby wymagają ciągłego korygowania strategii marketingowej, aby nadal była skuteczna. Jakich trendów w strategii e-mailowej możemy się więc spodziewać w 2022 r.?

AI, czyli sztuczna inteligencja

Dożyliśmy czasów, w których sztuczna inteligencja przestała funkcjonować jako science fiction i realnie pomaga nam w różnych działaniach, w tym również w prowadzeniu kampanii e-mailowych. Wykorzystanie AI można uznać za główny trend tego roku, ponieważ jest stosowana w coraz większym zakresie, a efekty jej pracy mogą być kluczowe dla wyników kampanii. Przetwarzanie danych, dostarczalność e-maili, segmentacja grup docelowych, działanie filtrów antyspamowych, optymalizacja wysyłki, testowanie skuteczności różnych nagłówków, a nawet analiza języka i generowanie treści – to tylko część czynności, które już dziś wykonuje za nas AI. Ogromna ilość analizowanych danych pozwoli marketerom na efektywniejsze niż do tej pory optymalizowanie kampanii e-mail marketingowych. Oznacza to, że jeśli dotąd bałeś się „oddać” tę pracę i wykonywałeś ręcznie ww. czynności, to najwyższy czas, aby to zmienić i patrzeć, jak poprawiają się wyniki kampanii.
Warto przy tym wiedzieć, że używanie sztucznej inteligencji w działaniach e-mail marketingowych nie jest negatywnie postrzegane przez odbiorców, bo tak naprawdę nie mają oni bezpośredniej styczności z jej pracą. AI błyskawicznie analizuje, segreguje i przetwarza duże ilości danych – np. segmentuje odbiorców w grupy na podstawie tego, co kliknęli, o której godzinie czy na jakim urządzeniu otworzyli e-maila. Sztuczna inteligencja pracuje więc na danych, znajdując w nich reguły zachowań i trendy, które wykorzystuje do coraz precyzyjniejszej personalizacji e-maili i optymalizacji ich wysyłki. Uwzględnienie tych trendów i zachowań użytkowników spowoduje, że bardziej zaangażują się oni w kampanię (a czasami sprawi, że w gąszczu e-maili w ogóle na nią trafią, co przecież też jest sukcesem). Pamiętaj jednak, że kwestia tworzenia kreatywnych zadań jest nadal istotnym elementem układanki, często istotnym w nawiązaniu relacji z odbiorcą (dlatego w przypadku takich zadań człowiek jest – i pewnie jeszcze długo będzie – niezastąpiony) (rys. 1).
 

POLECAMY

Rys. 1. Źródło: Chart: 4 Positive Effects of AI Use in Email Marketing | Statista


Dokładniejsza personalizacja

W ten sposób płynnie przechodzimy do drugiego ważnego trendu, czyli coraz precyzyjniejszej personalizacji e-maili – w czym AI również może bardzo pomóc.
Personalizację stosuje się już od wielu lat. Można się jednak spodziewać, że w 2022 r. w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy