Trendy w e-mail marketingu: jak projektować komunikację e-mailingowo-newsletterową w 2022 r.

E-mail marketing

Idea e-mail marketingu nie zmienia się od lat – modyfikowane są tylko formy jego realizacji. Wydawać by się mogło, że e-mail marketing powinien ustąpić miejsca innym formom online marketingu. Nic z tych rzeczy! Liczby dotyczące e-mail marketingu są z roku na rok coraz większe – począwszy od liczby internautów używających e-maili (wg badań Statista w 2020 r. były ich 4 mld) aż po liczbę wysyłanych wiadomości (liczonych w setkach miliardów dziennie). Tak duże liczby wymagają ciągłego korygowania strategii marketingowej, aby nadal była skuteczna. Jakich trendów w strategii e-mailowej możemy się więc spodziewać w 2022 r.?

AI, czyli sztuczna inteligencja

Dożyliśmy czasów, w których sztuczna inteligencja przestała funkcjonować jako science fiction i realnie pomaga nam w różnych działaniach, w tym również w prowadzeniu kampanii e-mailowych. Wykorzystanie AI można uznać za główny trend tego roku, ponieważ jest stosowana w coraz większym zakresie, a efekty jej pracy mogą być kluczowe dla wyników kampanii. Przetwarzanie danych, dostarczalność e-maili, segmentacja grup docelowych, działanie filtrów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy