E-mail marketing w świecie mediów społecznościowych –jak integrować działania e-mail i social media?

E-mail marketing

Dziś trudno wyobrazić sobie, że firma nie posiada fanpage’a na Facebooku, konta na Twitterze, Instagramie, LinkedInie lub coraz częściej Snapchatcie. Marketerzy starannie opracowują strategię komunikacji w tych kanałach, aby skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców i tworzyć entuzjastyczny klimat  wokół marki. Siła mediów społecznościowych jest coraz większa, mimo że ich providerzy czasem komplikują strategię stworzoną przez social media ninjas. Dlatego, aby podejmowane działania były jeszcze bardziej efektywne, koniecznie należy integrować kanały social z e-mail marketingiem.

Ostatnie badanie aktywności Polaków na Facebooku (bo to właśnie on króluje wśród kanałów social media) wskazuje, że korzysta z niego 14 mln użytkowników, z czego 79% robi to codziennie1. Poczta e-mail jednak wygrywa ten ranking – aż 88% badanych korzysta z niej każdego dnia, a 30% posiada więcej niż 5 kont e-mail (wyniki XIII Raportu Badania poczty elektronicznej)! Dlatego, Drogi Marketerze, pamiętaj, że to właśnie skrzynka pocztowa jest miejscem, gdzie Twoje komunikaty mają największą siłę rażenia.

POLECAMY

Skoro ludzie okazują zainteresowanie daną marką w mediach społecznościowych, istnieje ogromna szansa, że chętnie będą odbierać również komunikację poprzez e-mail. Pokazanie w ciekawy sposób, jakie korzyści przyniesie zapis na newsletter na Facebooku, Twiterze czy LinkedInie, w połączeniu z prostym formularzem zapisu na subskrypcję, zaangażuje aktywną bazę followersów i może przynieść wymierne korzyści. Jakie? Przede wszystkim budowanie aktywnej, lojalnej wobec marki bazy subskrybentów.

Czy Twoi odbiorcy wie

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy