Jak nie wpadać do spamu i osiągać wysoki wskaźnik dostarczalności?

E-mail marketing

Skuteczność kampanii mailingowych z reguły kojarzona jest z otwarciami, kliknięciami oraz liczbą konwersji. Jednak nim wiadomość przekona odbiorcę do wykonania pożądanego przez nas działania, musi do niego fizycznie dotrzeć. Choć element ten wydawać by się mógł oczywisty, według badań Return Path z 2015 r., jedynie 79% mailingów handlowych dociera do skrzynek odbiorczych subskrybentów. Co można zatem zrobić, aby zwiększyć dostarczalność i w konsekwencji skuteczność kampanii mailingowych?

Dostarczalność

Realizując kampanie e-mail marketingowe, musisz sprostać ciągle zmieniającym się wymogom i standardom narzucanym przez dostawców usług internetowych oraz organizacje walczące ze spamem, phishingiem i innego rodzaju niechcianą korespondencją. Jedynie po zdobyciu ich zaufania możesz zacząć myśleć nad tym, jak prawidłowo stworzyć komunikat.

POLECAMY

Na dostarczalność, tj. stopień, w jakim wiadomości faktycznie docierają do skrzynek pocztowych subskrybentów, wpływ ma kilka podstawowych czynników. Wśród nich są m.in.:

  • platforma do e-mail marketingu i jej konfiguracja,
  • relacje z dostawcami usług internetowych,
  • treść przesyłanych wiadomości,
  • sposób budowania i zarządzania bazą odbiorców,
  • relacje z subskrybentami.

Pierwsze dwa elementy wymagają zaawansowanej wiedzy technicznej i dotyczą aspektów takich, jak: sposób i częstotliwość przesyłania wiadomości, ich autentykacja, zbieranie informacji o wypisach oraz oznaczeniach e-maili jako spam. Kwestie te najbezpieczniej powierzyć administratorowi lub dostawcy platformy e-mail marketingowej, którzy posiadają niezbędne doświadczenie i wiedzę.

Ze względu na fakt, że jako osoba zajmująca się komunikacją w firmie najczęściej masz wpływ na ostatnie 3 czynniki, to właśnie na nich chciałbym skupić się w kolejnyc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy