Dział: UX/UI

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Projektowanie i wdrażanie formularzy online. Jak zwiększyć konwersję?

Pracując z klientami z różnych branż, często spotykam się z pytaniami: Co zrobić, żeby zwiększyć rejestrację? Jak sprawić, aby konwersja w sklepie/systemie była wyższa? W poniższym tekście postaram się omówić istotne kwestie związane właśnie z tymi zagadnieniami. Mam nadzieję, że pomoże Ci to w ocenie Twoich formularzy i przy tworzeniu następnych, tak aby nic nie umknęło Twojej uwadze.

Czytaj więcej

Jak przetestować od A do Z serwis internetowy, e-sklep, aplikację, system…? Przegląd badań UX

Jeśli rozwijasz cyfrowe produkty i usługi, pewnie nie trzeba Cię przekonywać, jak istotne są aktualnie customer experience i user experience. Aby jednak projektować rozwiązania zgodne z potrzebami użytkowników, nie wystarczy bazować jedynie na wyuczonych heurystykach i doświadczeniu. Badania UX to w zasadzie podstawa dobrego i efektywnego projektowania. Jakie są ich rodzaje i kiedy w nie zainwestować?

Czytaj więcej

Audyt ekspercki metodą cognitive walkthrough

W ostatnich latach badania użyteczności stają się coraz popularniejsze. Może to za sprawą wzrostu świadomości na temat tajemniczego user experience, a może to sprawka samego trendu na UX – w końcu tyle się mówi w branży o potrzebach użytkowników, projektowaniu, analizowaniu… Tylko co to w praktyce oznacza i jaki ma wpływ na nasz biznes?

Czytaj więcej

Grupowanie produktów na stronie – jak skategoryzować treści, aby użytkownik z łatwością mógł odnaleźć poszukiwane informacje?

Internet od wielu lat stanowi najszybsze i najpopularniejsze źródło czerpania wiedzy. W każdej chwili, przy użyciu komputera lub telefonu możemy wpisać w wyszukiwarkę frazę, nad którą się zastanawiamy i w przeciągu kilku sekund znaleźć potrzebne informacje. Podobnie powinna wyglądać kwestia wyszukiwania konkretnych produktów w witrynie. Jak zaprojektować grupowanie treści w serwisie www, aby użytkownik szybko odnalazł potrzebne informacje?

Czytaj więcej

Mobile UX – jak projektować, by zachwycać użytecznością. Wnioski z badań z użytkownikami

Dlaczego i jak badamy mobile?
Badania UX zasadniczo możemy podzielić na dwa typy:
eksploracyjne – w ramach których odkrywamy przez rozmowę, obserwację, analizę zachowanie użytkownika, wyzwania czy problemy, przed jakimi stoi, a także sposób realizacji określonego zadania albo rozwiązania danego problemu,
kontrolne/testowe – podczas których obserwujemy i analizujemy wykorzystanie przez usera określonego narzędzia cyfrowego (ale nie tylko) – serwisu, aplikacji, urządzenia.

Czytaj więcej

Przycisk CTA – projektowanie i przykłady

Jeśli prowadzisz działania promocyjne online, na pewno spotkałeś i spotkałaś się z pojęciem CTA. W tym artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest przycisk CTA i jak go dobrze zaprojektować pod landing page oraz pokażemy Ci najlepsze przykłady CTA. Przyjemnej lektury!

Czytaj więcej

Czy analityka jest przydatna w projektowaniu UX?

Wielokrotnie słyszeliśmy, że niewielka zmiana przycisku na stronie zwiększyła konwersję o 100% lub więcej. W tej chwili już rzadziej widzimy takie spektakularne wzrosty, co wynika z coraz lepiej zaprojektowanych i bardziej użytecznych witryn czy aplikacji. Skąd wiemy, jak zmieniły się te dane? Dzięki analityce.

Czytaj więcej

Jak usability produktów cyfrowych realizuje strategię marketingową?

Każdy produkt (zarówno fizyczny, jak i cyfrowy) lub usługa, które mają zostać sprzedane, wymagają odpowiednich działań marketingowych. Do stworzenia strategii komunikacyjnej wykorzystuje się zestaw działań, procesów, metod i technik, które nazywa się kompozycją marketingową lub marketingiem mix. Wiemy również, że wszystkie produkty cyfrowe muszą oferować tzw. dobry UX i cechować się wysokim usability, by spełniały swoje cele biznesowe. Wbrew pozorom te dwa obszary – marketingu i UX – wcale nie są rozłączne. Co więcej – uważam, że bez dobrego usability nie jest możliwe, aby produkt lub usługa mogły odnieść sukces na rynku. Zacznijmy jednak od początku.

Czytaj więcej

Jak zaprojektować, testować i skutecznie wdrożyć aplikację mobilną?

Według najnowszych danych w App Store i Google Play znajduje się łącznie 5 mln aplikacji do pobrania. Taka liczba pozwala przypuszczać, że każdy właściciel jednego z ponad 2 mld smartfonów na świecie znajdzie coś dla siebie. Co należy zrobić, aby stworzyć aplikację wyróżniającą się na tle innych, wykorzystującą jednocześnie ogromny potencjał popularności urządzeń mobilnych?

Czytaj więcej

Eyetracking – sprawdź, czym przyciągnąć uwagę Twoich użytkowników

Zależy Ci na sprawdzeniu efektywności Twojej aplikacji, serwisu internetowego lub systemu informatycznego? Czeka Cię przebudowa lub wdrożenie całkiem nowego rozwiązania i zastanawiasz się, jak odbiorą go Twoi klienci? Poznaj metodę, która pozwoli Ci to zbadać.

Czytaj więcej

UX of AI – podejście do projektowania i badania interfejsów wspomaganych sztuczną inteligencją

Sztuczna inteligencja wkracza do wielu dziedzin życia. Projektowanie intuicyjnych i przyjaznych produktów opartych na mechanizmach sztucznej inteligencji stanowi obecnie spore wyzwanie. Co to znaczy dla projektantów i badaczy UX? Artykuł prezentuje podejście do procesu powstawania produktu opartego na SI.

Czytaj więcej

Projektowanie pozytywnego UX aplikacji mobilnej Jak sprawić, aby użytkownicy ją pokochali?

Pierwszy krok w projektowaniu aplikacji mobilnej nie wymaga żadnych umiejętności technicznych. Mimo to jest on zdecydowanie najtrudniejszy. Jest nim wypracowanie odpowiedniego pomysłu na samą aplikację. W tym momencie w Sklepie Google dostępnych jest ponad 2 miliony aplikacji, z których być może nawet kilka tysięcy stanowić będzie Twoją pośrednią albo bezpośrednią konkurencję.

Dlatego też podstawową zasadę w projektowaniu aplikacji stanowią poniższe wskazówki.

Czytaj więcej