W latach 90. XX w. pojawiły się pierwsze firmy, których głównym celem było projektowanie doświadczenia użytkowników. Jedną z pierwszych założył Alan Cooper, który twierdził, że: „Projektowanie UX jest sztuką wywoływania u ludzi nieprzypadkowych efektów” i był pionierem w dziedzinie projektowania zorientowanego na użytkownika. Uważał, że nowe technologie doprowadzają ludzi do szaleństwa i chciał zajmować się tworzeniem procesów przyjaznych ludziom. W przeprowadzonych 40 lat później badaniach Wavemakera dotyczących postrzegania sensu pracy w marketingu tylko 20% marketerów odpowiedziało, że ich praca ma pozytywny wpływ na życie innych. W wielu analizach pojawiają się niepokojące dane o spadku zaufania do mediów społecznościowych czy wręcz o chorobach psychicznych, jakie powoduje bycie ciągle online.
Dział: UX/UI
Pracując z klientami z różnych branż, często spotykam się z pytaniami: Co zrobić, żeby zwiększyć rejestrację? Jak sprawić, aby konwersja w sklepie/systemie była wyższa? W poniższym tekście postaram się omówić istotne kwestie związane właśnie z tymi zagadnieniami. Mam nadzieję, że pomoże Ci to w ocenie Twoich formularzy i przy tworzeniu następnych, tak aby nic nie umknęło Twojej uwadze.
Jeśli rozwijasz cyfrowe produkty i usługi, pewnie nie trzeba Cię przekonywać, jak istotne są aktualnie customer experience i user experience. Aby jednak projektować rozwiązania zgodne z potrzebami użytkowników, nie wystarczy bazować jedynie na wyuczonych heurystykach i doświadczeniu. Badania UX to w zasadzie podstawa dobrego i efektywnego projektowania. Jakie są ich rodzaje i kiedy w nie zainwestować?
W ostatnich latach badania użyteczności stają się coraz popularniejsze. Może to za sprawą wzrostu świadomości na temat tajemniczego user experience, a może to sprawka samego trendu na UX – w końcu tyle się mówi w branży o potrzebach użytkowników, projektowaniu, analizowaniu… Tylko co to w praktyce oznacza i jaki ma wpływ na nasz biznes?
Internet od wielu lat stanowi najszybsze i najpopularniejsze źródło czerpania wiedzy. W każdej chwili, przy użyciu komputera lub telefonu możemy wpisać w wyszukiwarkę frazę, nad którą się zastanawiamy i w przeciągu kilku sekund znaleźć potrzebne informacje. Podobnie powinna wyglądać kwestia wyszukiwania konkretnych produktów w witrynie. Jak zaprojektować grupowanie treści w serwisie www, aby użytkownik szybko odnalazł potrzebne informacje?
Dlaczego i jak badamy mobile?
Badania UX zasadniczo możemy podzielić na dwa typy:
eksploracyjne – w ramach których odkrywamy przez rozmowę, obserwację, analizę zachowanie użytkownika, wyzwania czy problemy, przed jakimi stoi, a także sposób realizacji określonego zadania albo rozwiązania danego problemu,
kontrolne/testowe – podczas których obserwujemy i analizujemy wykorzystanie przez usera określonego narzędzia cyfrowego (ale nie tylko) – serwisu, aplikacji, urządzenia.
Jeśli prowadzisz działania promocyjne online, na pewno spotkałeś i spotkałaś się z pojęciem CTA. W tym artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest przycisk CTA i jak go dobrze zaprojektować pod landing page oraz pokażemy Ci najlepsze przykłady CTA. Przyjemnej lektury!
Wielokrotnie słyszeliśmy, że niewielka zmiana przycisku na stronie zwiększyła konwersję o 100% lub więcej. W tej chwili już rzadziej widzimy takie spektakularne wzrosty, co wynika z coraz lepiej zaprojektowanych i bardziej użytecznych witryn czy aplikacji. Skąd wiemy, jak zmieniły się te dane? Dzięki analityce.
Każdy produkt (zarówno fizyczny, jak i cyfrowy) lub usługa, które mają zostać sprzedane, wymagają odpowiednich działań marketingowych. Do stworzenia strategii komunikacyjnej wykorzystuje się zestaw działań, procesów, metod i technik, które nazywa się kompozycją marketingową lub marketingiem mix. Wiemy również, że wszystkie produkty cyfrowe muszą oferować tzw. dobry UX i cechować się wysokim usability, by spełniały swoje cele biznesowe. Wbrew pozorom te dwa obszary – marketingu i UX – wcale nie są rozłączne. Co więcej – uważam, że bez dobrego usability nie jest możliwe, aby produkt lub usługa mogły odnieść sukces na rynku. Zacznijmy jednak od początku.
Według najnowszych danych w App Store i Google Play znajduje się łącznie 5 mln aplikacji do pobrania. Taka liczba pozwala przypuszczać, że każdy właściciel jednego z ponad 2 mld smartfonów na świecie znajdzie coś dla siebie. Co należy zrobić, aby stworzyć aplikację wyróżniającą się na tle innych, wykorzystującą jednocześnie ogromny potencjał popularności urządzeń mobilnych?
Zależy Ci na sprawdzeniu efektywności Twojej aplikacji, serwisu internetowego lub systemu informatycznego? Czeka Cię przebudowa lub wdrożenie całkiem nowego rozwiązania i zastanawiasz się, jak odbiorą go Twoi klienci? Poznaj metodę, która pozwoli Ci to zbadać.
Sztuczna inteligencja wkracza do wielu dziedzin życia. Projektowanie intuicyjnych i przyjaznych produktów opartych na mechanizmach sztucznej inteligencji stanowi obecnie spore wyzwanie. Co to znaczy dla projektantów i badaczy UX? Artykuł prezentuje podejście do procesu powstawania produktu opartego na SI.