Kiedy warto zainwestować w badania?
Istnieje wiele metod i technik badań, które pomogą Ci dokonać właściwej diagnozy i udoskonalić doświadczenia użytkownika serwisu internetowego, e-sklepu, aplikacji czy systemu. Zanim jednak opowiem, na czym polegają wybrane metody badawcze, przypomnę w jakich sytuacjach na pewno warto zwrócić się o pomoc do badaczy user experience lub customer experience.
Sytuacja 1 – Kiedy w ogóle przestało działać
Konwersja spada? Statystyki pokazują zmniejszenie zainteresowania produktem? Użytkownicy zgłaszają problemy na infolinii? Kampania marketingowa nie przynosi oczekiwanego wzrostu sprzedaży?
W tej sytuacji badania z użytkownikami pomogą Ci określić przyczynę problemu, złapać kontekst potrzeb, które są realizowane za pomocą Twojej usługi i blokerów, jakie występują po drodze.
Sytuacja 2 – Kiedy działa, ale mogłoby lepiej
Czujesz, że Twoje rozwiązanie potrzebuje redesignu? Chcesz wdrożyć dodatkowe funkcjonalności i nie wiesz, czy inwestycja będzie trafiona? Zmieniasz strategię lub robisz rebranding?
Badania pomogą Ci zweryfikować przyjęte założenia, ale też sprawdzić, co w serwisie lub aplikacji na pewno wymaga zmiany, a co na pewno warto zachować, ponieważ jest cenione przez użytkowników.
Sytuacja 3 – Kiedy może by działało, gdyby w ogóle było
Masz pomysł na nową usługę lub produkt? A może chcesz rozpocząć sprzedaż w zupełnie nowym niewykorzystywanym do tej pory modelu czy kanale?
POLECAMY
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!