Skąd się bierze ta magia?
Eyetracking polega na śledzeniu i rejestracji spojrzeń użytkownika w trakcie prezentowania przedmiotu badań. Przedmiot ten może mieć zarówno postać fizyczną, jak i cyfrową.
Badania eyetrackingowe pozwalają analizować, jak użytkownicy postrzegają serwisy, aplikacje i systemy. Są również wręcz niezastąpione przy badaniu gier czy interfejsów urządzeń, takich jak parkometry lub automaty do zakupu biletów.
Trzy ważne elementy, które są niezbędne do przeprowadzenia badania eyetrackingowego, to:
POLECAMY
- sam eyetracker, czyli urządzenie rejestrujące,
- obiekt, który poddajemy badaniom (np. serwis lub aplikacja),
- respondenci.
Działanie większości eyetrackerów opiera się na rejestracji ruchu gałek ocznych za pomocą kamer. Te zaś połączone są z systemem lamp emitujących (nieszkodliwe!) promieniowanie podczerwone. Eyetrackery występują w dwóch wersjach – stacjonarnej i mobilnej.
Osoba biorąca udział w badaniu, które jest prowadzone eyetrackerem stacjonarnym, widzi badany serwis lub system na ekranie komputera. Każda rzecz, która pojawia się na ekranie, stanowi bodziec powodujący ruch gałek ocznych. Może to być za...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!