Wprowadzenie do MXO
MXO (Marketing Experience Optimization) to koncepcja optymalizacji doświadczeń użytkownika w obszarze marketingu, która ma na celu stworzenie spójnych i satysfakcjonujących interakcji na każdym etapie kontaktu z marką. Powstała w odpowiedzi do SXO (Search Experience Optimization), która skupia się na doświadczeniach użytkowników związanych z wyszukiwaniem, a w praktyce z podnoszeniem konwersji interfejsów (UI). MXO rozszerza perspektywę na wszystkie działania marketingowe – od pierwszego kontaktu użytkownika z marką, przez treści reklamowe, aż po obsługę posprzedażową. Kluczowym celem MXO jest nie tylko przyciąganie użytkowników i zmiana biernego w aktywnego, ale przede wszystkim budowanie długoterminowej relacji opartej na zaufaniu i zaangażowaniu.
POLECAMY
Dlaczego MXO jest ważne?
Dzięki powszechnemu dostępowi do narzędzi sztucznej inteligencji (AI) bardzo widoczna stała się inflacja wartości treści. W dzisiejszym środowisku marketingowym bycie poprawnym to zdecydowanie za mało, żeby konkurować. Z drugiej strony szukanie na siłę elementów, które będą nas wyróżniały, bardzo często odbierane jest jako nachalne i nieautentyczne. Mówiąc językiem młodych jest to „cringe”.
Skutecznie wdrożone MXO umożliwia:
- Precyzyjne dostosowanie przekazów marketingowych do potrzeb, intencji i preferencji odbiorców, co zwiększa skuteczność działań. Hiperpersonalizacja pozytywnie wpływa na konwersje oraz zwiększenie zaangażowania.
- Płynne prowadzenie użytkownika przez całą „podróż” poprzez spójne doświadczenie w każdym punkcie kontaktu z marką, co wzmacnia lojalność i satysfakcję klienta.
- Stałe monitorowanie i iteracyjne doskonalen...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!