Projektowanie i wdrażanie formularzy online. Jak zwiększyć konwersję?

UX/UI

Pracując z klientami z różnych branż, często spotykam się z pytaniami: Co zrobić, żeby zwiększyć rejestrację? Jak sprawić, aby konwersja w sklepie/systemie była wyższa? W poniższym tekście postaram się omówić istotne kwestie związane właśnie z tymi zagadnieniami. Mam nadzieję, że pomoże Ci to w ocenie Twoich formularzy i przy tworzeniu następnych, tak aby nic nie umknęło Twojej uwadze.

Najczęściej z formularzem spotykamy się w sklepie internetowym. W tym przypadku chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, po co zbierane są dane. Odpowiedź jest krótka i prosta – celem jest sprzedaż. Użytkownik w tym wypadku doskonale rozumie, w jakim celu pozostawia swoje dane, i jeśli w formularzu lub na stronie docelowej nie ma nieprawidłowości, to zazwyczaj nie ma on obiekcji i obaw związanych z uzupełnieniem informacji. Jednak w innych przypadkach warto zadbać o wiarygodność i odpowiednią argumentację, tak aby użytkownik nie miał wątpliwości, w jakim celu wypełnia formularz. Call to action to nie tylko KUP, ZAMÓW czy PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI. 
Wypełniając formularz, można realizować różne cele, np.:

POLECAMY

  • zarezerwować miejsce na warsztaty czy szkolenie, 
  • zapisać i przesłać swoje dane w celu otrzymania dodatkowych informacji,
  • obliczyć kalkulację oferty, która zostanie przesłana na adres mailowy,
  • pobrać e-booka. 

To tylko przykładowe cele – najważniejsze jest to, aby komunikat faktycznie był zgodny z tym, co się stanie w kolejnym kroku. 
 

Jak donosi HubSpot, najlepsze efekty przynoszą spersonalizowane wezwania do działania, które konwertują o 202% lepiej niż standardowe komunikaty. Przykładem może być choćby nagłówek przed formularzem zamiast: ,,Zostaw swoje dane – Wypełnij formularz”, można zastosować: ,,Wypełnij formularz – będziemy mogli z Tobą porozmawiać i poznać lepiej Twoje potrzeby, a także odpowiedzieć na wszelkie pytania” (źródło: https://blog.hubspot.com/). Dane mówią same za siebie – jest o co walczyć!


Komunikacja to ważna sprawa – przekazuj klarowne informacje

Jasny komunikat to podstawa! Pamiętaj o tym, że przestrzeń, którą masz do wykorzyst...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy