Najczęściej z formularzem spotykamy się w sklepie internetowym. W tym przypadku chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, po co zbierane są dane. Odpowiedź jest krótka i prosta – celem jest sprzedaż. Użytkownik w tym wypadku doskonale rozumie, w jakim celu pozostawia swoje dane, i jeśli w formularzu lub na stronie docelowej nie ma nieprawidłowości, to zazwyczaj nie ma on obiekcji i obaw związanych z uzupełnieniem informacji. Jednak w innych przypadkach warto zadbać o wiarygodność i odpowiednią argumentację, tak aby użytkownik nie miał wątpliwości, w jakim celu wypełnia formularz. Call to action to nie tylko KUP, ZAMÓW czy PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI.
Wypełniając formularz, można realizować różne cele, np.:
POLECAMY
- zarezerwować miejsce na warsztaty czy szkolenie,
- zapisać i przesłać swoje dane w celu otrzymania dodatkowych informacji,
- obliczyć kalkulację oferty, która zostanie przesłana na adres mailowy,
- pobrać e-booka.
To tylko przykładowe cele – najważniejsze jest to, aby komunikat faktycznie był zgodny z tym, co się stanie w kolejnym kroku.
Jak donosi HubSpot, najlepsze efekty przynoszą spersonalizowane wezwania do działania, które konwertują o 202% lepiej niż standardowe komunikaty. Przykładem może być choćby nagłówek przed formularzem zamiast: ,,Zostaw swoje dane – Wypełnij formularz”, można zastosować: ,,Wypełnij formularz – będziemy mogli z Tobą porozmawiać i poznać lepiej Twoje potrzeby, a także odpowiedzieć na wszelkie pytania” (źródło: https://blog.hubspot.com/). Dane mówią same za siebie – jest o co walczyć! |
Komunikacja to ważna sprawa – przekazuj klarowne informacje
Jasny komunikat to podstawa! Pamiętaj o tym, że przestrzeń, którą masz do wykorzys...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!