Dział: Badania

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Ile razy mam powtarzać – jaką wartość ma pojedynczy kontakt z reklamą

Ustalenie optymalnej liczby kontaktów konsumenta z reklamą jest jednym z największych wyzwań, przed którym stoją marketerzy. Na rynku funkcjonuje szereg narzędzi mierzących precyzyjnie poszczególne kanały, ale wciąż brakuje uznanego standardu cross-mediowego. W efekcie mediowcy muszą opierać się na wyczuciu i doświadczeniu z poprzednich kampanii i łączeniu ze sobą wniosków z różnych pomiarów. W naszym tekście chcemy podzielić się doświadczeniami z dwóch projektów badawczych o charakterze cross-mediowym, zrealizowanych w latach 2021/2022, które dotyczą tego zagadnienia.

Czytaj więcej

Quiz badawczy, czyli jak upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu

Chyba wszyscy znamy facebookowe quizy, prawda? Odpowiadasz na kilka pytań i dowiadujesz się, jakim aktorem jesteś albo czy potrafisz dogadać się ze swoim czworonogiem. Wszyscy też lubimy psychotesty, z których możemy dowiedzieć się czegoś o naszych zaletach, wadach czy predyspozycjach. A gdyby tak testy czy quizy mogły służyć nie tylko niewinnej rozrywce czy zabiciu czasu, ale być również sposobem komunikacji z konsumentami i narzędziem badań marketingowych?

Czytaj więcej

TOP 10 reklam wideo w telewizji i internecie wg gemiusAdReal

Pharmaceuticals, Trade, Personal care and hygiene – te trzy branże okazały się najaktywniejsze reklamowo w czerwcu (odpowiednio – 7,7, 6,1 oraz 4 mld kontaktów reklamowych, a także zasięgi na poziomie 87%, 90% i 87%), przy czym szczególną uwagę należy zwrócić na ostatnią z wymienionych kategorii.

Czytaj więcej

TOP 10 REKLAM WIDEO W TELEWIZJI I INTERNECIE wg gemiusAdReal

Kwietniowe zestawienie najaktywniejszych reklamowo branż nie przynosi zaskoczeń – podobnie jak w poprzednich miesiącach trzy pierwsze miejsca należały do branż pharmaceuticals (8,4 mld kontaktów reklamowych), food (7 mld kontaktów reklamowych) oraz trade (5,6 mld kontaktów reklamowych). 

Czytaj więcej

Adblock, czyli wołanie o lepszą treść

Używanie programów do blokowania reklam jest powszechną praktyką wśród internautów. Do wyłączenia wtyczki na odwiedzanej stronie internetowej skłoni... atrakcyjna treść!

Czytaj więcej

Widownia online w liczbach – TV vs. digital

Luty to czas przeziębień i grypy. Nikogo nie powinno więc dziwić, że w tym okresie najbardziej aktywną reklamowo branżą okazała się branża pharmaceuticals. Liczba kontaktów reklamowych dla reklam wideo w tym segmencie wyniosła 15 mld (czyli o 4 mld więcej niż w grudniu 2019 r.), co przełożyło się na 88% zasięgu cross-mediowego (uwzględniającego telewizję oraz platformy digital). Można więc powiedzieć, że przeciętny Kowalski miał kontakt z reklamą tej branży w badanym okresie średnio 608 razy!*

Czytaj więcej

Influencer marketing

YouTuber, imponujący zdrowym i ekologicznym stylem życia, znawca kosmetyków, który prezentuje opinie wspomagające decyzje zakupowe – oto modelowy influencer wyłaniający się z opinii polskich użytkowników internetu.

Czytaj więcej

TOP 10 reklam wideo w telewizji i internecie wg gemiusAdReal

Pharmaceuticals, Food i Trade to niezmiennie najbardziej aktywne branże – jeśli chodzi o liczbę kontaktów reklamowych.

Czytaj więcej

O co Polacy pytają Google?

Zainteresowanie wyszukiwarkami internetowymi stale rośnie. W grudniu 2019 roku polscy użytkownicy wpisali w wyszukiwarkę Google ponad 10% więcej zapytań niż pod koniec 2017 roku, co jest zbliżone do średniego wyniku innych państw Europy Środkowo-Wschodniej.

Czytaj więcej

Lojalność dla każdego, grywalizacja dla nielicznych

Programy lojalnościowe są dla polskiego konsumenta chlebem powszednim. Grywalizacja – najwyżej miłym dodatkiem.

Czytaj więcej

Widownia online w liczbach – TV vs. digital

W październiku najaktywniejsza pod względem liczby kontaktów reklamowych była branża Pharmaceuticals, podobnie jak to miało miejsce w miesiącach poprzedzających. O ile jednak w sierpniowym zestawieniu reklamy dotyczące produktów farmaceutycznych odnotowały łącznie 10,1 mld kontaktów reklamowych, o tyle w październiku liczba ta była o połowę wyższa i wyniosła 15,2 mld.

Czytaj więcej

Nowe goni stare. Preferencje konsumentów w kontakcie z markami

AI, chatboty, conversational commerce – tym żyją marketerzy. Rozwój technologii stwarza nowe możliwości doświadczenia świata marki i poprawy wskaźników sprzedaży. Mimo to, jak pokazują wyniki badania ASAP CARE 24, tradycyjne kanały kontaktu mają się dobrze. Reguły gry może zmienić dopiero generacja Z.

Czytaj więcej