Ustalenie optymalnej liczby kontaktów konsumenta z reklamą jest jednym z największych wyzwań, przed którym stoją marketerzy. Na rynku funkcjonuje szereg narzędzi mierzących precyzyjnie poszczególne kanały, ale wciąż brakuje uznanego standardu cross-mediowego. W efekcie mediowcy muszą opierać się na wyczuciu i doświadczeniu z poprzednich kampanii i łączeniu ze sobą wniosków z różnych pomiarów. W naszym tekście chcemy podzielić się doświadczeniami z dwóch projektów badawczych o charakterze cross-mediowym, zrealizowanych w latach 2021/2022, które dotyczą tego zagadnienia.
Dział: Badania
Chyba wszyscy znamy facebookowe quizy, prawda? Odpowiadasz na kilka pytań i dowiadujesz się, jakim aktorem jesteś albo czy potrafisz dogadać się ze swoim czworonogiem. Wszyscy też lubimy psychotesty, z których możemy dowiedzieć się czegoś o naszych zaletach, wadach czy predyspozycjach. A gdyby tak testy czy quizy mogły służyć nie tylko niewinnej rozrywce czy zabiciu czasu, ale być również sposobem komunikacji z konsumentami i narzędziem badań marketingowych?
Pharmaceuticals, Trade, Personal care and hygiene – te trzy branże okazały się najaktywniejsze reklamowo w czerwcu (odpowiednio – 7,7, 6,1 oraz 4 mld kontaktów reklamowych, a także zasięgi na poziomie 87%, 90% i 87%), przy czym szczególną uwagę należy zwrócić na ostatnią z wymienionych kategorii.
Kwietniowe zestawienie najaktywniejszych reklamowo branż nie przynosi zaskoczeń – podobnie jak w poprzednich miesiącach trzy pierwsze miejsca należały do branż pharmaceuticals (8,4 mld kontaktów reklamowych), food (7 mld kontaktów reklamowych) oraz trade (5,6 mld kontaktów reklamowych).
Używanie programów do blokowania reklam jest powszechną praktyką wśród internautów. Do wyłączenia wtyczki na odwiedzanej stronie internetowej skłoni... atrakcyjna treść!
Luty to czas przeziębień i grypy. Nikogo nie powinno więc dziwić, że w tym okresie najbardziej aktywną reklamowo branżą okazała się branża pharmaceuticals. Liczba kontaktów reklamowych dla reklam wideo w tym segmencie wyniosła 15 mld (czyli o 4 mld więcej niż w grudniu 2019 r.), co przełożyło się na 88% zasięgu cross-mediowego (uwzględniającego telewizję oraz platformy digital). Można więc powiedzieć, że przeciętny Kowalski miał kontakt z reklamą tej branży w badanym okresie średnio 608 razy!*
YouTuber, imponujący zdrowym i ekologicznym stylem życia, znawca kosmetyków, który prezentuje opinie wspomagające decyzje zakupowe – oto modelowy influencer wyłaniający się z opinii polskich użytkowników internetu.
Pharmaceuticals, Food i Trade to niezmiennie najbardziej aktywne branże – jeśli chodzi o liczbę kontaktów reklamowych.
Zainteresowanie wyszukiwarkami internetowymi stale rośnie. W grudniu 2019 roku polscy użytkownicy wpisali w wyszukiwarkę Google ponad 10% więcej zapytań niż pod koniec 2017 roku, co jest zbliżone do średniego wyniku innych państw Europy Środkowo-Wschodniej.
Programy lojalnościowe są dla polskiego konsumenta chlebem powszednim. Grywalizacja – najwyżej miłym dodatkiem.
W październiku najaktywniejsza pod względem liczby kontaktów reklamowych była branża Pharmaceuticals, podobnie jak to miało miejsce w miesiącach poprzedzających. O ile jednak w sierpniowym zestawieniu reklamy dotyczące produktów farmaceutycznych odnotowały łącznie 10,1 mld kontaktów reklamowych, o tyle w październiku liczba ta była o połowę wyższa i wyniosła 15,2 mld.
AI, chatboty, conversational commerce – tym żyją marketerzy. Rozwój technologii stwarza nowe możliwości doświadczenia świata marki i poprawy wskaźników sprzedaży. Mimo to, jak pokazują wyniki badania ASAP CARE 24, tradycyjne kanały kontaktu mają się dobrze. Reguły gry może zmienić dopiero generacja Z.