Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Raporty

21 lutego 2020

NR 50 (Luty 2020)

O co Polacy pytają Google?

186

Zainteresowanie wyszukiwarkami internetowymi stale rośnie. W grudniu 2019 roku polscy użytkownicy wpisali w wyszukiwarkę Google ponad 10% więcej zapytań niż pod koniec 2017 roku, co jest zbliżone do średniego wyniku innych państw Europy Środkowo-Wschodniej.

Znacząco wzrósł również ruch mobile, który zanotował 46-proc. wzrost zapytań na przestrzeni ostatnich 2 lat. Popularność wyszukiwarki cały czas rośnie, warto sobie jednak zadać pytanie: Co interesuje Polaków najbardziej?
Na podstawie danych za ubiegły rok widać, że podchodzimy do wyszukiwania bardzo praktycznie, najczęściej szukanymi zapytaniami są: 

POLECAMY

  • strony z wiadomościami (Wp, Onet), 
  • słowniki internetowe, 
  • prognoza pogody 
  • wyniki Lotto. 

W weekendy odpoczywamy nieco od komputera i przenosimy się na urządzenia mobilne (udział wyszukiwań na urządzeniach mobilnych w ciągu tygodnia roboczego oscyluje w okolicach 57% wszystkich wyszukiwań, w niedzielę jest to ponad 62%). 
Warto jednak zwrócić uwagę na to, że nie ma znaczących różnic między frazami wyszukiwanymi na urządzeniach mobilnych i przy użyciu tradycyjnej przeglądarki. 
Google pomaga nam w organizacji codziennych obowiązków: 

  • zaczynając od domowego budżetu, głównie przez bankowość online (iPKO, Pekao24)  oraz informacje dotyczące podatków (inne państwa z naszego regionu, np. Węgry czy Słowenia, interesują się w dużej mierze giełdą), 
  • przez zakupy i gotowanie, gdzie szukamy zarówno gazetek dyskontów (Lidl, Biedronka), jak i tradycyjnych polskich przepisów (w 2019 r. najpopularniejsze były placki ziemniaczane i fasolka po bretońsku), 
  • aż do dziennika elektronicznego dla uczniów i ich rodziców (Librus znalazł się w top 20 wszystkich wyszukiwań w poprzednim roku).

Używamy wyszukiwarki również jako źródła informacji o produktach, które nas interesują. W kategorii beauty, podobnie jak u naszych sąsiadów, szukamy przede wszystkim perfum oraz kosmetyków kolorowych, jednak nie sprawdzamy konkretnych marek, a drogerie oraz perfumerie (zarówno stacjonarne: Rossmann, Sephora, Douglas, jak i te online: iPerfumy, czy Cocolita).
Co ciekawe, Polacy często szukają drugiej połówki w internecie i wśród najczęściej szukanych portali społecznościowych można znaleźć aplikacje oraz portale randkowe (Sympatia, Badoo). 
Cenimy również polską kulturę: podczas gdy globalnie serialem o największym zainteresowaniu w 2019 roku była Gra o Tron, w Polsce przegrywa ona z M jak miłość...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy