Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

16 grudnia 2019

NR 49 (Grudzień 2019)

Widownia online w liczbach – TV vs. digital

190

W październiku najaktywniejsza pod względem liczby kontaktów reklamowych była branża Pharmaceuticals, podobnie jak to miało miejsce w miesiącach poprzedzających. O ile jednak w sierpniowym zestawieniu reklamy dotyczące produktów farmaceutycznych odnotowały łącznie 10,1 mld kontaktów reklamowych, o tyle w październiku liczba ta była o połowę wyższa i wyniosła 15,2 mld.

Na kolejnych miejscach zestawienia również bez zaskoczeń: druga pozycja przypadła branży Food (10,9 mld kontaktów reklamowych vs. 6,5 mld w sierpniu), trzecia zaś branży Trade (7,9 mld kontaktów reklamowych vs. 7,3 mld w sierpniu). Łatwo można zauważyć zwiększenie aktywności reklamowej we wszystkich branżach, które wiąże się prawdopodobnie z uruchomieniem nowych kampanii po sezonie wakacyjnym. Z zestawienia top 10 zniknęła branża Travel and tourism, pojawiła się natomiast kategoria Automotive (2,8 mld kontaktów reklamowych). Warto zwrócić uwagę na branżę Beverages and alcohol, która spadła w rankingu z miejsca czwartego na dziewiąte. Świadczy to o sezonowym charakterze aktywności reklamowej w tej branży – w sierpniu, a więc w okresie letnim, liczba kontaktów reklamowych osiągnęła 5,3 mld, w październiku zaś była niższa ponad dwukrotnie i wyniosła 2 mld.
Jeśli chodzi poszczególne marki, których reklamy cieszyły się największym zasięgiem w pomiarze cross-mediowym, a więc obejmującym kanały digital oraz telewizję, na pierwszym miejscu ponownie znalazł się Lidl. Spoty tej marki dotarły do 84% odbiorców przy intensywności kampanii przekładającej się na 1,4 mld kontaktów reklamowych, z czego znaczna część przypadła aktywności w telewizji. Na uwagę zasługuje ING Bank Śląski, który przy zaledwie 303,4 mln kontaktów reklamowych osiągnął 82% zasięgu.
Marką, która wykazała się największa aktywnością na platformach digital, był Netflix. Reklamy tej marki osiągnęły 59% zasięgu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy