Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

12 sierpnia 2020

NR 53 (Sierpień 2020)

TOP 10 reklam wideo w telewizji i internecie wg gemiusAdReal

87

Pharmaceuticals, Trade, Personal care and hygiene – te trzy branże okazały się najaktywniejsze reklamowo w czerwcu (odpowiednio – 7,7, 6,1 oraz 4 mld kontaktów reklamowych, a także zasięgi na poziomie 87%, 90% i 87%), przy czym szczególną uwagę należy zwrócić na ostatnią z wymienionych kategorii.

Wyprzedziła ona pod względem liczby kontaktów reklamowych branżę Food, która zwykle zajmowała jedno z trzech wiodących miejsc zestawienia. Tym razem spoty produktów żywnościowych dotarły do 87% odbiorców przy 3,9 mld kontaktów. 
Interesująco prezentuje się również branża Media, books, CD & DVD (ostatnie miejsce zestawienia), której kampanie dotarły do 90% odbiorców (najwyższy obok branży Trade zasięg wśród top 10 branż) przy stosunkowo mniejszej aktywności – spoty brandów z tej kategorii osiągnęły 1,2 mld kontaktów reklamowych.
Przyjrzyjmy się też, jak w czerwcu radziły sobie pod względem zasięgu spoty poszczególnych marek. Jeśli chodzi o dotarcie cross-mediowe (TV + digital), liderem ubiegłego miesiąca był Netflix (83%, 287,5 mln kontaktów reklamowych). 
Reklamy wideo popularnej platformy VOD miały też najwyższy zasięg na urządzeniach PC (31%) oraz mobile (65%). Na drugim miejscu pod względem zasięgu cross-mediowego uplasował się Rossmann (80%), a dalsze pozycje zajęły McDonald’s i Żabka (obie marki po 77%), a także Lidl (76%).
Lidl był w czerwcu liderem zasięgu kampanii wideo w TV – spoty marki dotarły do 73% odbiorców. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka z zasięgiem na poziomie 72%. Miejsca trzecie i czwarte należały do telekomów – T-mobile (71%) oraz Orange (70%). Top 5 zamyka Leroy Merlin, również z dotarciem na poziomie 70%.

POLECAMY

Wszystkie omawiane rankingi dotyczą reklam wideo. 
 

...
Tabela 1. TOP 10 branż (TV + digital), reklamy wideo
Etykiety wierszy Ad Contacts Reach Ad Contact time
Pharmaceuticals 7 690 078 704 87% 18,9
Trade 6 065 602 620 90% 17,95
Personal care and hygiene 4 003 594 997 87% 18,56
Food 3 908 151 016 87% 14,91
Beverages and alcohol 3 443 339 834 88% 17,33
Telecommunications 2 583 655 154 86% 18,4
Automotive 1 782 029 465 86%

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy