Luty to czas przeziębień i grypy. Nikogo nie powinno więc dziwić, że w tym okresie najbardziej aktywną reklamowo branżą okazała się branża pharmaceuticals. Liczba kontaktów reklamowych dla reklam wideo w tym segmencie wyniosła 15 mld (czyli o 4 mld więcej niż w grudniu 2019 r.), co przełożyło się na 88% zasięgu cross-mediowego (uwzględniającego telewizję oraz platformy digital). Można więc powiedzieć, że przeciętny Kowalski miał kontakt z reklamą tej branży w badanym okresie średnio 608 razy!*
Co ciekawe, mimo bardzo silnych kampanii telewizyjnych, które przy 14,7 mld kontaktów reklamowych osiągnęły w danym miesiącu zasięg 78,24%, to platformy digital (PC i mobile) zdołały zwiększyć go o 10 punktów procentowych.
Branża food, która w tym miesiącu znalazła się na drugim miejscu rankingu, może poszczycić się 9,4 mld kontaktów reklamowych i zasięgiem na poziomie 90%. Tu średnia liczba kontaktów reklamowych na użytkownika wyniosła zaledwie (w porówaniu do farmaceutyków) 373 kontakty.
Trzecia w rankingu branża trade odnotowała zasięg na poziomie 89% przy 4,9 mld kontaktów reklamowych.
Najbardziej angażujące okazały się w lutym spoty wideo firm z branży telekomunikacyjnej – średni czas kontaktu wyniósł dla nich 20,42 s.
Jeśli chodzi o działania reklamowe poszczególnych marek, to w lutym najwyższy zasięg cross-mediowy (uwzględniający telewizję oraz kanały digital) odnotowały spoty wideo McDonald’s. Wyniósł on 80% przy wolumenie kontaktów reklamowych na poziomie 320,8 mln. Na dalszych miejscach rankingu znalazły się ING Bank Śląski (79% zasięgu) oraz Lidl, Orange i Play (wszystkie po 78% zasięgu cross-mediowego).
Lidl był szczególnie aktywny reklamowo w telewizji – spoty marki w tym kanale mediowym (953,6 mln kontaktów reklamowych) przyniosły jej aż 74% zasięgu.
Do tak samo licznej grupy odbiorców dotarły kreacje Kinder oraz Biedronki. Na szczególną uwagę zasługuje natomiast strategia Plusa, który trafił z przekazem reklamowym do 72% użytkowników przy niemal połowie mniejszej liczbie kontaktów reklamowych (467,3 mln) od tych, które zanotowały najaktywniejsze marki zestawienia...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!