Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

17 kwietnia 2020

NR 51 (Kwiecień 2020)

Widownia online w liczbach – TV vs. digital

41

Luty to czas przeziębień i grypy. Nikogo nie powinno więc dziwić, że w tym okresie najbardziej aktywną reklamowo branżą okazała się branża pharmaceuticals. Liczba kontaktów reklamowych dla reklam wideo w tym segmencie wyniosła 15 mld (czyli o 4 mld więcej niż w grudniu 2019 r.), co przełożyło się na 88% zasięgu cross-mediowego (uwzględniającego telewizję oraz platformy digital). Można więc powiedzieć, że przeciętny Kowalski miał kontakt z reklamą tej branży w badanym okresie średnio 608 razy!*

Co ciekawe, mimo bardzo silnych kampanii telewizyjnych, które przy 14,7 mld kontaktów reklamowych osiągnęły w danym miesiącu zasięg 78,24%, to platformy digital (PC i mobile) zdołały zwiększyć go o 10 punktów procentowych.
Branża food, która w tym miesiącu znalazła się na drugim miejscu rankingu, może poszczycić się 9,4 mld kontaktów reklamowych i zasięgiem na poziomie 90%. Tu średnia liczba kontaktów reklamowych na użytkownika wyniosła zaledwie (w porówaniu do farmaceutyków) 373 kontakty.
Trzecia w rankingu branża trade odnotowała zasięg na poziomie 89% przy 4,9 mld kontaktów reklamowych. 
Najbardziej angażujące okazały się w lutym spoty wideo firm z branży telekomunikacyjnej – średni czas kontaktu wyniósł dla nich 20,42 s.
Jeśli chodzi o działania reklamowe poszczególnych marek, to w lutym najwyższy zasięg cross-mediowy (uwzględniający telewizję oraz kanały digital) odnotowały spoty wideo McDonald’s. Wyniósł on 80% przy wolumenie kontaktów reklamowych na poziomie 320,8 mln. Na dalszych miejscach rankingu znalazły się ING Bank Śląski (79% zasięgu) oraz Lidl, Orange i Play (wszystkie po 78% zasięgu cross-mediowego).
Lidl był szczególnie aktywny reklamowo w telewizji – spoty marki w tym kanale mediowym (953,6 mln kontaktów reklamowych) przyniosły jej aż 74% zasięgu. 
Do tak samo licznej grupy odbiorców dotarły kreacje Kinder oraz Biedronki. Na szczególną uwagę zasługuje natomiast strategia Plusa, który trafił z przekazem reklamowym...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy