Pharmaceuticals, Food i Trade to niezmiennie najbardziej aktywne branże – jeśli chodzi o liczbę kontaktów reklamowych.
Kampanie marek należących do ww. branż odnotowały w grudniu odpowiednio 11,1, 9,2 oraz 6,1 mld kontaktów. W zestawieniu top 10 pojawiła się też nowa branża – Leisure time (1,8 mld kontaktów reklamowych). W zestawieniu zabrakło natomiast kategorii Automotive, która zarówno w październiku, jak i listopadzie była obecna w rankingu. Branża Automotive jesienią rozpoczyna kampanie wyprzedażowe swoich marek, których natężenie słabnie w okresie świąt Bożego Narodzenia. Tym samym ustępuje miejsca kampaniom marek, reklamujących produkty i usługi mogące stanowić idealny prezent na święta lub zapewnić rozrywkę w czasie wolnym od pracy.
Stąd właśnie wzrost udziału kampanii z branży Leisure time, a także Media, books, CD & DVD – która osiągnęła największy spośród wszystkich branż zasięg (91%) przy znacznie mniejszej liczbie kontaktów reklamowych (2,6 mld). Może to świadczyć o bardzo efektywnym planowaniu mediów. Kolejne pod względem zasięgu kategorie – Trade i Food – osiągnęły zbliżony wynik (odpowiednio 91% i 90%), ale kilkakrotnie większym nakładem sił. Jeśli chodzi o czas kontaktu z reklamą, podium top branż pokrywa się z tym, dotyczącym liczby kontaktów reklamowych.
POLECAMY
Aktywność reklamowa poszczególnych marek
Najwyższy zasięg cross-mediowy, czyli obejmujący zarówno kanały digital, jak i telewizję, osiągnęły w grudniu spoty wideo Netflixa (86%, 456,7 mln kontaktów reklamowych).
Jest to efekt dużej aktywności marki szczególnie pod koniec miesiąca, co prawdopodobnie wiąże się z premierą serialu „Wiedźmin” na podstawie sagi Andrzeja Sapkowskiego. Netflix odnotował najwyższy zasięg także na platformach PC i mobile: odpowiednio 34% i 63%. Na kolejnych miejscach zestawienia wg zasięgu cross-mediowego znalazły się Philips (82%), Winiary, Biedronka i Plus (wszystkie po 81%).
Największy zasięg telewizyjny odnotował Media Expert – marka dotarła do 77% odbiorców, generując 1,2 mld kontaktów reklamowych. Dalsze miejsca w rankingu zajęły Lidl i Plus (po 76%) oraz Biedronka i Rossmann (po 75%).
Wszystkie omawiane rankingi dotyczą reklam wideo.
Etykiety wiersz | Ad Contacts | Reach | Ad Contact time |
Pharmaceuticals | 11 073 132 293 | 89% | 19,44 |
Trade | 9 230 664 340 | 91% | 19,03 |
Food | 6 100 025 455 | 90% | 18,41 |
Telecommunications | 4 266 088 734 | 88% | 18,41 |
Personal care and hygiene | 3 931 934... |
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!