Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

16 grudnia 2019

NR 49 (Grudzień 2019)

Lojalność dla każdego, grywalizacja dla nielicznych

97

Programy lojalnościowe są dla polskiego konsumenta chlebem powszednim. Grywalizacja – najwyżej miłym dodatkiem.

W programach lojalnościowych uczestniczy ośmiu na dziesięciu konsumentów. Prawie tyle samo korzysta z lojalnościowych aplikacji mobilnych. Do udziału w grywalizacji jednak skłonny jest tylko co trzeci respondent. Jeszcze mniejsza liczba pytanych uważa grywalizację za działanie przyczyniające się do powodzenia programów lojalnościowych. Tym, na co konsumenci zwracają największą uwagę, jest prosta i wygodna obsługa programu lojalnościowego.
Badanie opinii o programach lojalnościowych i grywalizacji wśród polskich użytkowników internetu przeprowadziło Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®.
W sumie aż 79,2% uczestniczących w badaniu internautów korzysta z programów lojalnościowych, w tym zdecydowanie potwierdza to 35,9%. Odsetek niekorzystających wynosi 11,7%, w tym zaledwie 3,1% twierdzących, że zdecydowanie stronią od programów lojalnościowych.
Korzystanie z mobilnych aplikacji dla programów lojalnościowych zdecydowanie potwierdza 34,7% respondentów. Kolejne 37,9% przyznaje, że korzysta z nich w stopniu umiarkowanym. Niemal co piaty ankietowany nie używa lojalnościowych aplikacji mobilnych, w tym 6,5% zdecydowanie ich unika.

Zdobywanie lojalności

Za najbardziej skuteczny sposób zdobywania lojalności klienta przez marki respondenci uznali niespodzianki oraz drobiazgi oferowane bez okazji (79,6%). Na drugim miejscu pod względem skuteczności wskazywali wyróżnianie klienta niestandardowymi warunkami VIP (41,5%), a na trzecim dostarczanie ciekawych treści, przydatnych porad (35,7%). Na czwartym miejscu rankingu odpowiedzi uplasowała się pamięć o ważnych wydarzeniach w życiu klienta, np. wysłanie życzeń urodzinowych (32,1%). Najmniej skuteczny zdaniem ankietowanych jest kontakt marki bez motywacji sprzedażowej (19,2%).
Działania zachęcające do zakupu za pomocą benefitów z programu lojalnościowego uważa za skuteczne 67,1% badanych. Nie są one w stanie przekonać do zakupu co dziesiątego ankietowanego (9,8%), a 23,1% trudno wypowiedzieć się na ten temat.
Ankietowani w większości nie uważają, aby programy lojalnościowe były przeznaczone wyłącznie dla dużych firm.
 

 

 


Oczekujesz lojalności – dbaj o klienta!

Marka, która chce prowadzić skuteczne programy lojalnościowe, powinna podejmować przede wszystkim działania ułatwiające prostą i wygodną rejestrację w programie – na co wskazało aż trzech na czterech ankietowanych. Dla 68% uczestników badania ważny jest też stały dostęp do konta z możliwością sprawdzenia ilości punktów czy dostępnych benefitów, a dla kolejnych 65,4% – atrakcyjne kupony rabatowe o wysokości niedostępnej w żadnej innej promocji poza programem lojalnościowym. Większość respo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy