Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania , Otwarty dostęp

5 marca 2020

NR 50 (Luty 2020)

Influencer marketing

143

YouTuber, imponujący zdrowym i ekologicznym stylem życia, znawca kosmetyków, który prezentuje opinie wspomagające decyzje zakupowe – oto modelowy influencer wyłaniający się z opinii polskich użytkowników internetu.

Użytkownicy internetu uznali, że z obecnością influencerów w sieci kojarzy im się przede wszystkim YouTube. Na popularny kanał prezentujący filmy wskazało aż 9/10 uczestników sondażu. Obecność influencerów zauważana jest również na Instagramie (przez 72,8% pytanych) oraz na platformie Facebook (72,4%). Najrzadziej z obecnością influencerów kojarzony jest zyskujący ogromną popularność wśród najmłodszych użytkowników TikTok (20,4%). Równie rzadko kojarzone są platformy streamingowe (20,6%), a tylko nieco bardziej Snapchat (29,2%) i Twitter (30,7%). Obecność influencerów-blogerów zauważa niemal co drugi ankietowany, zaś prezentujących wersje wideo (vlogi) – 36,3%. 

Badanie Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® „Influencerzy a wizerunek marki” przeprowadzono metodą CAWI na panelu internetowym badanie-opinii.pl od 2 do 22 stycznia 2020 r. na grupie 1000 polskich użytkownikach internetu.
 

 

 

 

 

W największym stopniu o tym, że influencer pozytywnie wpływa na wizerunek marki, zdaniem 41,2% respondentów decyduje prowadzony przez osobę wpływową styl życia, rozumiany jako zdrowa dieta, dbałość o ekologię itp. Z kolei 31,8% ankietowanych zwraca uwagę na osobowość influencera i chce go naśladować. Co ciekawe, wyraźnie częściej przyznają się do tego kobiety (36,0% z nich) niż mężczyźni (26,8%). Spójność wartości wyznawanych przez markę i influencera ma znaczenie dla 15,8% pytanych, w większym stopniu dla kobiet (18,8%) niż mężczyzn (12,3%).
Najmniej, bo 11,2% uczestników twierdzi, że pozostaje pod pozytywnym wpływem influencera ze względu na jego osiągnięcia sportowe, polityczne lub artystyczne. Przy czym mężczyźni wyraźnie częściej przyznają się do podejmowania decyzji pod wpływem sportowców, artystów bądź polityków niż kobiety (17,8% deklaracji wobec 5,7%).
Spośród tematów po...

Pełny artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Załóż konto lub zaloguj się do portalu i czytaj materiały bez ograniczeń.
Czekają na Ciebie inspirujące treści dotyczące prowadzenia komunikacji i promocji w mediach społecznościowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy