Dołącz do czytelników
Brak wyników

Badania

18 czerwca 2020

NR 52 (Czerwiec 2020)

TOP 10 REKLAM WIDEO W TELEWIZJI I INTERNECIE wg gemiusAdReal

93

Kwietniowe zestawienie najaktywniejszych reklamowo branż nie przynosi zaskoczeń – podobnie jak w poprzednich miesiącach trzy pierwsze miejsca należały do branż pharmaceuticals (8,4 mld kontaktów reklamowych), food (7 mld kontaktów reklamowych) oraz trade (5,6 mld kontaktów reklamowych). 

Warto zwrócić uwagę na nowe – w stosunku do lutego 2020 – branże w zestawieniu. Są to household products (1,3 mld kontaktów reklamowych i 80% zasięgu) oraz leisure time (1,2 mld kontaktów reklamowych i 88% zasięgu).

POLECAMY

A jak wyglądała aktywność poszczególnych marek?


Największy zasięg cross-mediowy (kanały TV i digital) przypadł w udziale Netflixowi. Spoty wideo tej platformy dotarły do 84% odbiorców przy liczbie kontaktów reklamowych na poziomie 332,4 mln. Netlfix odnotował też najwyższy zasięg w kanale PC (32%, 53,8 mln ad contacts) oraz drugi najwyższy zasięg w kanale mobile (62%, 144,2 mln ad contacts), zaraz za Facebookiem, który pochwalić się może zasięgiem na poziomie 67% oraz 158,9 mln kontaktów reklamowych. Wśród marek, które cieszyły się w kwietniu najwyższym zasięgiem cross-mediowym, znalazły się także: Allegro (80%), Lidl i Biedronka (79% w obu przypadkach) oraz Lay’s (78%).W telewizji do najliczniejszej grupy odbiorców ze swoimi spotami dotarł Lidl (75%), a także Orange, Kinder, Biedronka, T-mobile (wszystkie po 73% zasięgu). W zestawieniu TOP 5 uwagę zwraca Kinder, który wynik ten osiągnął przy najmniejszej liczbie kontaktów reklamowych – było to 535,8 mln.Wszystkie omawiane rankingi dotyczą reklam wideo. 

Tabela 1. TOP 10 branż (TV + digital), reklamy wideo

Etykiety wierszy Ad Contacts Reach Ad Contact time
Pharmaceuticals 8 377 809 909    86% 19,55
Food 7 050 348 133  89% 16,31
Trade 5 641 722 181 90% 18,06
Telecommunications 3 697 541 981 88% 19,66
Beverages and alcohol 3 060 229 437 88% 18,36
Personal care and hygiene 2 849 034 925 85% 17,61
Media, books, CD & DVD 2 422 362 429 91% 13,86
Finance, insurance, brokerage 1 517 524 620 87% 17,15
Household products 1 349 356...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy