Wyzwania w świecie analityki internetowej
Od momentu pojawienia się pierwszego smartfona dużym wyzwaniem branży marketingu internetowego stał się fakt, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie (lub – ogólnie mówiąc – konwersji) użytkownicy korzystają z więcej niż jednego urządzenia. Kiedy udział urządzeń mobilnych zaczął zdecydowanie przyśpieszać, okazało się, że mamy spore wyzwanie. Jak powiązać zachowania użytkownika, które dokonał na różnych urządzeniach?
Co więcej, w świecie internetu coraz bardziej popularne stały się aplikacje mobilne – zwłaszcza w świecie e-commerce, gdzie coraz większy udział sprzedaży pochodził z aplikacji zainstalowanych na telefonie. Według badań w 2021 r. 53% przychodów e-commerce w USA było składanych za pomocą aplikacji mobilnej (źródło: https://www.businessofapps.com/data/ecommerce-app-market/).
W związku z tym, że internet zaczął towarzyszyć nam nie tylko przy biurku, ale mieliśmy go również cały czas ze sobą w kieszeni, to istotnym tematem stało się postawienie granicy między prywatnością a danymi, jakie faktycznie są niezbędne do prowadzenia i optymalizacji biznesu online, a które rejestrujemy na temat użytkowników korzystających z naszych produktów. Unia Europejska nakreśliła regulacje znane pod nazwą GDPR (General Data Protection Regulation). W ślad za nią poszły jurysdykcje krajowe. W kontekście gromadzenia i przetwarzania danych o użytkownikach zostały na nas nałożone nowe przepisy.
POLECAMY
Wyzwania, które obecnie stoją przed branżą danych online, to:
|
Co zmienił Google Analytics 4?
Wszystkie powyższe wyzwania adresuje Google Analytics 4. Nowa wersja narzędzia w rzeczywisto...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!