Google Ads & AI – symbioza ku wyższym konwersjom

Temat numeru

Reklama w internecie to dzisiaj jeden z najważniejszych obszarów działań marketingowych wśród biznesów online. Wraz z rozwojem nowych technologii systemy reklamowe stale się zmieniają, konkurują ze sobą, wdrażając nowe funkcjonalności, typy kampanii, formaty reklam czy kierowania. Wszystko to ma jeden cel, czyli ulepszenie działań i wydajności kampanii reklamowych. W tym kontekście Google Ads i sztuczna inteligencja (AI) są kluczowe do osiągnięcia sukcesu w reklamie płatnej online. Dzięki połączeniu tych dwóch narzędzi firmy mogą osiągnąć wyższe konwersje i lepsze wyniki w kampaniach reklamowych.

Jak jednak wykorzystać te narzędzia w sposób skuteczny? Jakie w ogóle korzyści przynosi połączenie Google Ads z AI? Jakie czekają nas nowości i prognozy w najbliższym czasie? W tym artykule przybliżę gorący temat sztucznej inteligencji, opowiem o możliwościach, jakie Google dla nas szykuje i jak możemy je wykorzystać, by zwiększyć konwersje. 

POLECAMY

Coraz większa zależność od AI i uczenia maszynowego

Porównując system reklamowy Google Ads „kiedyś vs. dziś”, już gołym okiem można zauważyć, że doszło do jego wielu optymalizacji. W efekcie stale podlega uproszczeniu zarówno interfejs, jak i cały proces tworzenia kampanii reklamowych. Niemniej jednak można też dostrzec poprawę ich wydajności.
Wraz ze wzrostem wykorzystania sztucznej inteligencji i automatyzacji kampanie reklamowe w coraz większym stopniu oparte są na uczeniu maszynowym. Dzięki temu zarządzanie kampaniami staje się prostsze i mniej czasochłonne. Bez wątpienia ma to swoje plusy, gdyż zaoszczędzony czas można poświęcić na inne działania, na które wcześniej, być może, brakowało czasu. Mam tutaj na myśli m.in. głębszą analizę i optymalizację kampanii, prowadzenie różnego rodzaju zaawansowanych eksperymentów – testów A/B, poświęcenie większej ilości czasu na obszerniejszą analitykę w Google Analytics 4 i BigQuery, czy zaplanowanie z wyprzedzeniem dalszych działań na koncie. Wszystko to może przyczynić się do osiągnięcia większej wydajności oraz lepszych rezultatów.
Warto też spojrzeć na to z drugiej strony i powiedzieć jasno, że większa automatyzacja to zarazem mniejsza kontrola nad prowadzonymi kampaniami. Szczególnie tyczy się to osób, które znają system Google Ads jak własną kieszeń i niekoniecznie będą w stanie wprowadzać tak szczegółowe czy też dogłębne zmiany w ustawieniach kampanii, jak wcześniej. Zarówno bardziej okrojony interfejs, jak i wgląd do danych mogą skutkować tym, że nie będziemy wiedzieć z taką dokładnością, jak wcześniej, na co konkretnie wydawane są nasze pieniądze.
Finalnie można się domyślać, że wszystko zmierza w tym kierunku, by system reklamowy Google Ads był prostym narzędziem, które samodzielnie p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy