Dział: Szlak z drogowskazami

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Szlak w reklamę trafia

Krajobraz marketingowy jest mocno zróżnicowany. Wciąż rośnie liczba sposobów i kanałów dotarcia do konsumentów, a dotychczasowe punkty styku można zawsze twórczo wykorzystać. Czasem okazja trafia się sama, mimowolnie, jak to zdarzyło się w przypadku Paluszków Beskidzkich. Czasem wiral powstanie z niczego, a czasem pomysły na komunikację spotkają się ze zdecydowanym sprzeciwem – czy to społeczności w internecie, czy organów regulacyjnych. Tak właśnie wyglądały tegoroczne wakacje.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Opisywany okres to czas, w którym działo się bardzo wiele w retailu, a marki wpadały w kłopoty. Trwały wybory do Parlamentu Europejskiego i wielka fiesta reklamowa związana z Euro 2024. Firmy badawcze aktualizują prognozy tegorocznych wydatków na reklamę – już wiadomo, że będzie to tłusty rok dla branży. Pełną parą idzie rozwój i wdrażanie narzędzi AI czy to w komunikację marketingową, czy w obsługę klienta.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Sztuczna inteligencja (AI) już na dobre zadomowiła się nie tylko jako pomocne narzędzie w marketingu. Wpływa ona także na sposób myślenia o pracownikach i klientach. Widać już również redukcje zatrudnienia z tego tytułu oraz wzorce, w jakie układają się koncepcje i strategie firm korzystających z AI. W opisywanym czasie ujawniły się także inne wyzwania: SAR diagnozuje rzeczywistość przetargową w Polsce, a e-commerce w badaniach nie wygląda tak różowo, jak chciałby sam widzieć swój potencjał.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Początek roku obfituje w ważne wydarzenia branżowe. Trwa ostra walka między dyskontami, mamy coraz więcej przykładów zastosowania sztucznej inteligencji w reklamie i marketingu, widać też konsekwencje dyrektywy Omnibus oraz zmiany w świecie konsumentów. Jeszcze na dobre się nie zaczął 2024 r., a już przyniósł wiele nowości.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Przełom lat 2023 i 2024 obfitował w ważne marketingowo wydarzenia. Branżowe organizacje podejmowały działania na rzecz lepszych praktyk, agencje badawcze przedstawiały prognozy na nadchodzący rok, a cała branża reklamowa mierzyła się z nowymi wyzwaniami. Konsekwencje tych działań będziemy odczuwać w nadchodzących miesiącach.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Trzeci kwartał roku obfituje w nowe strategie, pomysły i rozwiązania marketingowe. W tym roku warto zwrócić uwagę na powrót humoru w reklamie, pierwsze zwiastuny zmęczenia tematyką ESG (Environmental, Social, Corporate Governance) oraz kryzysy, które świadczą o zmieniających się granicach akceptacji dla działań reklamowych marek.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Ostatnie miesiące zdominował temat sztucznej inteligencji. Budzi obawy i nadzieje. Jest rozwiązaniem pewnych problemów, ale rodzi też nowe. Życie toczy się jednak nadal, także w bardziej tradycyjnych koleinach. Obserwujmy więc rozwój AI, ale doceniajmy też działania marketingowe, które z niej nie korzystają. Choć nawet trackvertising, którego coraz więcej wokół nas, wspomaga się kreowanymi przez sztuczną inteligencję wizjami.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

CSR nie wygląda tak, jak powinien. Seniorzy nie robią tego, czego się po nich spodziewamy. UOKiK dla odmiany właśnie to robi, więc na e-commerce padł blady strach. Marketing ma więcej roboty niż rąk na pokładzie. A gdzieś w oddali czai się sztuczna inteligencja, grożąc przemodelowaniem całego rynku. Witamy w roku 2023 w marketingu.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Jesień zdominował temat Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Bloki reklamowe pełne były odniesień do sportu. Nie samym futbolem jednak żyje marketing. Pojawiło się sporo inicjatyw związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a także kilka wartych uwagi działań marek.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Czasy inflacji i kryzysu energetycznego nie są łatwe. Konsumenci są bardziej wrażliwi na ceny, kupują mniej, szukają promocji. Ekologia i ideały schodzą na dalszy plan. Komunikacja marek skupia się na oszczędności i niskich cenach. W Lidlu pojawił się nawet element solidaryzmu społecznego w postaci wsparcia szkół. Projekty z wartościami w tle mają trudniej, ale nie stoją na straconej pozycji. Retailerzy zaś szukają dróg do wzbogacenia doświadczenia konsumentów, by mniej zwracali uwagę na etykiety cenowe.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Innowacyjne pomysły, nowe media, pomysłowe wykorzystanie istniejących – pod tym znakiem upłynął nam w marketingu maj, czerwiec oraz lipiec. Rozwija się współpraca marek z muzykami, testowanie nowych platform kontaktu z konsumentami, a nawet kreatywny outdoor. Gdzieś w tle pojawiają się pierwsze ograniczenia – UOKiK nakłada kary na influencerów, Kraków redukuje outdoor, SAR walczy z greenwashingiem, a UE szykuje Omnibusa. Nic nie szkodzi, bo właśnie ograniczenia inspirują kreatywność.

Czytaj więcej

Szlak w reklamę trafia

Światy technologii i marketingu mocno się przenikają. Decyzje Mety, Muska, Alphabetu czy Netflixa mają dla reklamy i marketingu niebagatelne znaczenie. Chcąc śledzić trendy w reklamie, trzeba nie tylko obserwować Dolinę Krzemową, ale i na własnym podwórku sprawdzać, co kryje się w legislacjach UE czy decyzjach UOKiK. Nawet sugestie zmian i decyzji pozwalają wyrobić sobie pogląd, czy u nas jest jeszcze wszystko OK.

Czytaj więcej