Wiosną pojawiło się kilka kampanii dotyczących segregowania śmieci. Kampania Bioodpady.pl „Nie mieszasz, jesteś w porządku” ma edukować o segregacji bioodpadów kuchennych. Robi to humorystyczną historyjką w konwencji paradokumentu. Ma budować poczucie sprawczości zamiast winy. W kampania RLG Repack „Weź mnie posegreguj” Pudzianowski w roli resztek z puszek po napojach apeluje „Chowaj ten telefon, synek, i zaraz daj mnie do metalu”. Kukulska, Musiałowski i Dyduła też przebierają się za śmieci. RLG poświęcił kolejną kampanię „A moRZe bez plastiku?” zanieczyszczaniu morza plastikiem. Skorzystał przy okazji z konkursu reklamowego Papaya New Directors, a spot kampanijny wyreżyserował Michał Sierakowski. Rekpol natomiast postawił na reklamę przygotowaną przez AI. Kampania „Daj im żyć!” bierze w obronę morskie żyjątka. Kampanie tego rodzaju to chyba najmniej skuteczny sposób na zmianę zachowań i nawyków. Budżety lepiej byłoby przeznaczyć na zaprojektowanie interwencji behawioralnych, które segregację śmieci czyniłyby prostszą i nagradzającą użytkowników we własnych oczach, a nie na zabawne spoty z celebrytami.
POLECAMY
Ocena: 3

Szymon Majewski, Bogusław Linda i Sara James wzięli udział w kampanii PKO BP. Akcja spotu toczy się w PKO Rotundzie. Bank chce pokazać, że potrzeby klientów są różne i potrzebuje do tego nowego otwarcia w postaci intensywnej kampanii reklamowej. Jednocześnie bank odświeża stopniowo swoją identyfikację, w tym znak i font, aby dopasować się do mediów cyfrowych. Działania są prowadzone szeroko, jak szeroka ma być grupa docelowa PKO BP. Trzeba więc mówić dużo i głośno, bo w bankowości walka o nowego klienta to najczęściej gra o sumie zerowej. Idealne warunki, by wdrażać zalecenia Byrona Sharpa dotyczące dostępności mentalnej. Zwłaszcza gdy ma się dostępność fizyczną na poziomie tysiąca oddziałów, aplikacji aktywowanej 8,6 mln razy i 12 mln klientów.
Ocena: 5

Skoro mowa o budynku Rotundy, to znalazł się on na jednym z pięciu murali w kampanii serialu „Andor” osadzonego w uniwersum „Gwiezdnych Woje...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!