Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Wiosna w reklamie przyniosła smutne wieści o zmieniających się poglądach Polaków na ekologię, redukcji roli agencji i pracowników w marketingu, a także braku zaufania do twórców posługujących się sztuczną inteligencją (AI). Kampanie reklamowe za to były weselsze, intensywniejsze, prowadzone z rozmachem. Ich kreatywność nieszczególnie zmalała, ale może to efekt bezwładności decyzyjnej, która powoduje, że AI jeszcze nie przebiła się całkowicie na nasze ekrany.

Wiosną pojawiło się kilka kampanii dotyczących segregowania śmieci. Kampania Bioodpady.pl „Nie mieszasz, jesteś w porządku” ma edukować o segregacji bioodpadów kuchennych. Robi to humorystyczną historyjką w konwencji paradokumentu. Ma budować poczucie sprawczości zamiast winy. W kampania RLG Repack „Weź mnie posegreguj” Pudzianowski w roli resztek z puszek po napojach apeluje „Chowaj ten telefon, synek, i zaraz daj mnie do metalu”. Kukulska, Musiałowski i Dyduła też przebierają się za śmieci. RLG poświęcił kolejną kampanię „A moRZe bez plastiku?” zanieczyszczaniu morza plastikiem. Skorzystał przy okazji z konkursu reklamowego Papaya New Directors, a spot kampanijny wyreżyserował Michał Sierakowski. Rekpol natomiast postawił na reklamę przygotowaną przez AI. Kampania „Daj im żyć!” bierze w obronę morskie żyjątka. Kampanie tego rodzaju to chyba najmniej skuteczny sposób na zmianę zachowań i nawyków. Budżety lepiej byłoby przeznaczyć na zaprojektowanie interwencji behawioralnych, które segregację śmieci czyniłyby prostszą i nagradzającą użytkowników we własnych oczach, a nie na zabawne spoty z celebrytami.

POLECAMY

Ocena: 3

Źródło: Bioodpady.pl

Szymon Majewski, Bogusław Linda i Sara James wzięli udział w kampanii PKO BP. Akcja spotu toczy się w PKO Rotundzie. Bank chce pokazać, że potrzeby klientów są różne i potrzebuje do tego nowego otwarcia w postaci intensywnej kampanii reklamowej. Jednocześnie bank odświeża stopniowo swoją identyfikację, w tym znak i font, aby dopasować się do mediów cyfrowych. Działania są prowadzone szeroko, jak szeroka ma być grupa docelowa PKO BP. Trzeba więc mówić dużo i głośno, bo w bankowości walka o nowego klienta to najczęściej gra o sumie zerowej. Idealne warunki, by wdrażać zalecenia Byrona Sharpa dotyczące dostępności mentalnej. Zwłaszcza gdy ma się dostępność fizyczną na poziomie tysiąca oddziałów, aplikacji aktywowanej 8,6 mln razy i 12 mln klientów.

Ocena: 5

Źródło: PKO BP

Skoro mowa o budynku Rotundy, to znalazł się on na jednym z pięciu murali w kampanii serialu „Andor” osadzonego w uniwersum „Gwiezdnych Woje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy