Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Sztuczna inteligencja (AI) już na dobre zadomowiła się nie tylko jako pomocne narzędzie w marketingu. Wpływa ona także na sposób myślenia o pracownikach i klientach. Widać już również redukcje zatrudnienia z tego tytułu oraz wzorce, w jakie układają się koncepcje i strategie firm korzystających z AI. W opisywanym czasie ujawniły się także inne wyzwania: SAR diagnozuje rzeczywistość przetargową w Polsce, a e-commerce w badaniach nie wygląda tak różowo, jak chciałby sam widzieć swój potencjał.

Ocena: 5/5

POLECAMY

 Źródło: Apple

Apple w spocie „Crush” pokazuje niszczenie różnych narzędzi kreatywnych, takich jak pianino czy pędzle i farby, bo iPad Pro ma większy potencjał kreatywny i jest najcieńszym produktem firmy. Publiczność z oburzeniem dostrzegła jednak ukryty przekaz o triumfie algorytmów nad kreacją. Przeprosiny ze strony Apple nie zmienią faktu, że przygotowana wewnętrznie reklama mimowolnie wskazała paradygmat firmy. 

Ocena: 1/5

 Źródło: X/Alex Ingram

Tesla zwolniła cały 40-osobowy dział marketingu w USA. Wcześniej polegała na PR, rekomendacjach i mediach społecznościowych. Cztery miesiące temu jednak Elon Musk rozpoczął eksperyment z własnym marketingiem. Niestety, uznał właśnie, że powstające reklamy były generyczne, bez wyróżników. Wylał zatem dziecko z kąpielą. Taki ma styl zarządzania – wizjonerski. 

Ocena: 5/5

 Źródło: Delikatesy Centrum

Gdzie dwóch się bije... Delikatesy Centrum zorganizowały promocję, w której można zdobyć zniżki, okazując kartę bądź aplikację Biedronki lub Lidla – oraz oczywiście samych Delikatesów. „Niskie ceny nie mają właściciela” – przekonuje sieć w reklamie. Zażarta wojna cenowa z początku roku między dyskontami jest objawem szerszego trendu – rosnącej popularności komunikacji cenowej. Tak się marek nie buduje, choć może ostra konkurencja pozwoli im przetrwać chudsze lata. 

Ocena: 5/5
 

 Źródło: Cpl Poland, Justjoin.it, Rocketjobs.pl

W Q1 2024 r. o ponad 30% spadła rdr liczba ofert pracy na stanowiska związane z copywritingiem (np. na stanowisko content designer było mniej ogłoszeń o 90%, content writer – o 88%, copywriter – o 64%). Tak wynika z analizy ogłoszeń opublikowanych na Rocketjobs.pl w okresie styczeń–m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy