Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Rok rozpoczął się interesująco. Na jego otwarciu wiele zaważyło objęcie prezydentury USA przez Donalda Trumpa. Wraz z doradcami wojują z DEI, ESG, więc zrobiło się ciszej w tej materii – nie tylko w USA. Niektóre firmy odetchnęły pewnie z ulgą, że reżim poprawności politycznej został zniesiony. W Unii Europejskiej jednak nie tak szybko. Na razie Tesla, choć daleka od poprawności politycznej, dzięki działaniom Muska straciła rynki, wartość i potencjał. Jeśli mowa o stratach, wiele się działo w obszarze influencer marketingu: niektórzy celebryci zapłacą wysokie kary, a firmy obawiają się skandali, jakimi grozi współpraca z nieodpowiedzialnymi młokosami z sieci. O tym mówią wyniki kilku ostatnich badań. Spójrzmy na jaśniejszą stronę: Biedronka weszła na Słowację, a Vinted w używaną elektronikę.

Ocena: 1/5

Elon Musk naraził Teslę na spadek sprzedaży i utratę wartości firmy. Wszystko przez wsparcie udzielane skrajnie prawicowym ruchom w Europie i działania DOGE w Waszyngtonie. W styczniu sprzedaż Tesli w Europie spadła o 45%, mimo że rynek aut elektrycznych urósł o 35%. W USA protesty przed salonami Tesli nasiliły się po kontrowersyjnych wpisach Muska na platformie X. A Tesla musi mierzyć się też z konkurencją chińskich producentów. Piękny przepis na kryzys, a może nawet upadek marki. Wstyd jeździć Teslą. 

POLECAMY

Źródło: Kia Norway

Ocena: 3/5

Polska ruszyła z kampanią „We Did It In Poland”. Chce wzmocnić wizerunek kraju jako innowacyjnego i nowoczesnego członka UE. Inicjatywa podkreśla osiągnięcia technologiczne i biznesowe Polaków, takie jak Blik czy Booksy. U źródeł kampanii są badania, które pokazały, że wielu Polaków nie potrafi wskazać osiągnięć kraju, a młodsze pokolenia odczuwają wstyd za Polskę. Kampania ma to zmienić, zbudować dumę narodową i przeciwdziałać negatywnym stereotypom. Znając charakter Polaków (stereotypowy, rzecz jasna), usłyszymy głównie groch uderzający o ścianę. 

Źródło: Fundacja Włączeni Plus

Ocena: 4/5

Raport „Internet dzieci” ujawnia, że 58% dzieci w wieku 7–12 lat korzysta z serwisów społecznościowych przeznaczonych dla osób powyżej 13. roku życia. Najpopularniejszy jest TikTok, regularnie korzysta z niego 32% dzieci, spędzając tam ponad 2 godz. dziennie. Co trzecie dziecko w wieku 7–14 lat odwiedziło w grudniu serwis pornograficzny. Autorzy raportu uzna...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy