Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Popkultura i nostalgia rządzą w kampaniach. Film „Teściowie 3” i serial „1670” na wiele sposobów pojawiły się w przekazach marek, a nawiązania do lat 80. i 90. XX w. miały stać się atutami kampanii. Mimo pragmatyzmu Gen Z, działania brandingowe warte są podjęcia, bo dotykają głębszych warstw tego, co już wiemy o pokoleniu znajdującym się obecnie na celowniku marketerów.

Nike w globalnej kampanii odchodzi od słynnego hasła „Just Do It” na rzecz pytania „Why Do It?”. Narratorem w spocie jest raper Tyler, the Creator. W kampanii biorą także udział znani sportowcy, m.in. LeBron James i Carlos Alcaraz. Przekaz koncentruje się na trudach związanych ze sportem, takich jak wahanie, porażka i ryzyko w kontekście perfekcjonizmu i lęku przed niepowodzeniem. To wciąż wariacja tej samej historii, powtarzanej przez Nike od lat. Elastyczność narracji w nowych kontekstach społecznych to cecha naprawdę przemyślanej strategii komunikacyjnej, niezależnie od błędów, jakie marka popełniła w strategii biznesowej, stawiając na performance zamiast brandingu.

POLECAMY

Ocena: 5

 

Źródło: Nike

 

 

IKEA co roku skupia się na innym elemencie domowego życia. W tegorocznej kampanii „Życie stać na wiele, ale Ciebie też” padło na stół kuchenny. Przekonuje, że to nie tylko mebel, ale centrum domowego wszechświata, gdzie toczą się dramaty i komedie. Można to nazwać głębokim insightem metafizycznym, który zrozumie każdy gość, widząc, dokąd orbitują domownicy i gdzie sam jest wciągany podczas wizyty.

Ocena: 5

 

Źródło: IKEA

 

 

Anna Lewandowska została ambasadorką biżuterii Yes. Hasło przewodnie „Oh Yes!” ma zachęcać do realizacji pasji i spełniania marzeń. Yes kojarzona była dotychczas z kampaniami angażującymi markę w tematy społeczne, takie jak m.in. sprzeczne wymagania stawiane kobietom („Portret kobiecy”), negowanie kobiecej siły („Jestem kobietą”), potrzeba wsparcia dla kobiet z Ukrainy („Yes mówi No”). Z kolei Lewandowską pamiętamy z kampanii biżuterii Apart, w szczególności z pastiszu „Piękna i długa reklama Apartu” z 2020 r. Widać tu oportunizm marki, która wyczuła pismo nosem i zrezygnowała z tematyki społecznej na rzecz tego, co robią wszyscy. Nie warto się wychylać, gdy tematy ESG przestają być popularne.

Ocena: 2

Źródło: Yes Biżuteria

 

W kampanii Żabki występują b...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy