Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Opisywany okres to czas, w którym działo się bardzo wiele w retailu, a marki wpadały w kłopoty. Trwały wybory do Parlamentu Europejskiego i wielka fiesta reklamowa związana z Euro 2024. Firmy badawcze aktualizują prognozy tegorocznych wydatków na reklamę – już wiadomo, że będzie to tłusty rok dla branży. Pełną parą idzie rozwój i wdrażanie narzędzi AI czy to w komunikację marketingową, czy w obsługę klienta.

Ocena: 1/5
Marketing B2B też może być viralowy. Zwłaszcza gdy sprzedajesz szkolenia o komunikacji wirusowej i chcesz kolejny raz udowodnić, że jesteś na topie. Jakub Biel w ramach promocji swojej działalności biznesowej opublikował serię memów „Szczere marki”. Przedstawił w niej stereotypowe zarzuty wobec znanych brandów. Przekaz nabrał zaplanowanego charakteru wirusowego. Biedronka, która znalazła się na jednym z memów z hasłem „Od 2002 r. więcej palet w alejkach niż otwartych kas”, zażądała usunięcia grafiki z kanałów SM twórcy. Odpowiedź Biela stała się okazją do kontynuowania komunikacji wokół wpisu na blogu. Pokazał też w niej swoje zakupy w Lidlu. Jeszcze hałas wokół akcji Biela nie ucichł, a jego nowy sklep stał się przedmiotem ataku. Stowarzyszenie Otwarte Klatki pokazało wyniki badań, że w 40% próbek mięsa kurzego w sieci Lidl znaleziono m.in. bakterie kałowe czy superbakterie. Obie sytuacje, w jakich znalazły się czołowe dyskonty, mogą być przyczynkiem do analizy kryzysów wizerunkowych i ich skutków ekonomicznych dla marek. Czy w ogóle jakieś będą? I co powinno bardziej boleć konsumentów – pretensje do blogera czy zakażone mięso? Bo w branży hałas większy był wokół Biela niż Lidla. 

POLECAMY

 
Źródło: Stowarzyszenie Otwarte Klatki, Jakub Biel

Ocena: 4/5
W czerwcu Lidl i Biedronka zaoferowały klientom odzież i obuwie ze swoim logo i elementami identyfikacji wizualnej. Lidl Fan to kolekcja obejmująca kapelusze, komplety dresowe i tenisówki, torby nerki i klapki. Biedronka Fan Collection to m.in. bielizna, skarpetki, koszulki, okulary słoneczne, torby, nerki i klapki. Jeszcze w maju zaś McDonald’s wprowadził czapkę z daszkiem, bluzę z kapturem oraz T-shirt z symbolami Big Maca. Jedną z funkcji odzieży jest manifestacja stylu życia lub poglądów, zwłaszcza gdy eksponuje wyraziste zasoby marek. Jaki styl życia zatem chcą zaoferować swoim klientom te sieci? 


 Źródło: Lidl, Biedronka

Ocena: 5/5
Żabka w ofensywie. Akcją „Weź to na gorąco” walczy o dominację w sektorze street foodu, kampanią „Załatw to w Żabce” przypomina, że można tu opłacić rachunki, kupić starter GSM, oddać buty do czyszczenia, odebrać przesyłkę czy wypła...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy