Dział: Social Media

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Social Media 2025 – co mówią dane, a nie tylko zasięgi

Chociaż temat mediów społecznościowych został już wielokrotnie opisany, to wciąż skupiamy się głównie na wynikach reklam, a zbyt rzadko patrzymy na ten rynek przez pryzmat zachowania użytkowników i jego znaczenia dla działań marketingowych.

Czytaj więcej

Syndrom niewidzialnej firmy – co to takiego i jak w niego nie popaść?

Hipotetyczna sytuacja: prowadzisz firmę produkującą buty do biegania, które mają wszystko, co potencjalnemu biegaczowi jest potrzebne. Ba! Twoje buty niemal same biegają. Wykorzystujesz najwyższej klasy surowce. Kochasz to, co robisz i… nic. Sprzedaż produktu jest na takim poziomie, że ledwie wychodzisz na zero. Szybko okazuje się, że środowisko biegaczy nawet nie wie o Twoim istnieniu. W internecie również próżno Cię szukać, bo na pierwszej stronie wyników wyszukiwania wyświetlasz się tylko na nazwę firmy, której nikt nie zna. Dopadł Cię syndrom niewidzialnej firmy – mając produkt premium, zapomniałeś zbudować markę, która byłaby jakaś i zadbać o jej widoczność. Jak wyjść z tego impasu? Dlaczego działania brandingowe są tak ważne? O tym przeczytasz poniżej.

Czytaj więcej

Social commerce w praktyce – jak marki zdobywają przewagę w sprzedaży w ramach TikTok?

TikTok, niegdyś kojarzony wyłącznie ze śmiesznymi filmikami i viralowymi wyzwaniami, stał się jednym z najważniejszych graczy w świecie e-commerce. To przełomowe podejście do połączenia rozrywki z zakupami zmieniło nie tylko sposób, w jaki konsumenci odkrywają produkty, ale również samą ścieżkę zakupową. Obecnie TikTok stał się miejscem, gdzie inspiracje łączą się z natychmiastową możliwością zakupu, co pozwala markom skutecznie docierać do klientów na globalną skalę.

Czytaj więcej

AI w marketingu, czyli jak tworzyć więcej treści w krótszym czasie

Regularne tworzenie contentu na social media jest żmudne i bardzo czasochłonne. Pomysły, posty, wideo, publikacje – a to wszystko kręci się w kółko jak taśma produkcyjna.

Czytaj więcej

Wideo SEO – jak pozycjonować filmy w Google. Kompletny poradnik

SEO stron to droga przez mękę? Dobrze zoptymalizowane wideo trafia na pierwszą stronę Google szybciej niż strony internetowe. Sprawdź, jak wykorzystać potencjał wideo SEO.

Czytaj więcej

Jak wybrać najlepszy kanał SoMe?

Wszyscy chcą iść w social media jak przysłowiowy dzik w szyszki. Na niemal każdej firmowej stronie internetowej uśmiechają się do Ciebie dumnie logotypy wybranych platform społecznościowych, które zachęcają Cię do tego, by w nie kliknąć i sprawdzić, co komunikacyjnie gra w duszy danej firmy. Niestety, ku Twojemu (i mojemu) częstemu zdziwieniu, po wejściu na wybraną platformę słychać co najwyżej świerszcze, bo marka prowadzi tam profil, gdy jej się przypomni. Dlaczego tak się dzieje i czemu tak rzadko kanały social mediów są dla firm prawdziwie efektywne? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Czytaj więcej

#TikTokMadeMeBuyIt. Dlaczego TikTok sprzedaje?

#TikTokMadeMeBuyIt to oznaczenie wyjątkowe, próżno bowiem szukać podobnych na innych platformach, a jeśli już się one pojawiają, to są wtórne względem hashtaga tiktokowego. Trudno stwierdzić, w którym momencie pojawiło się ono na platformie, ale z pewnością było już na niej obecne w momencie największego przyrostu użytkowników, czyli w pierwszych miesiącach pandemii.

Czytaj więcej

Jak kreatywnie, perswazyjnie i oryginalnie komunikować się na TikToku?

W ostatnich latach TikTok stał się jednym z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych. Aktualnie jest dostępny w 160 krajach i korzysta z niego ponad 1,1 mld użytkowników na całym świecie. Nie dziwi więc to, że coraz więcej marek decyduje się na zaznaczenie swojej obecności na tej platformie. Z tego artykułu dowiesz się, jak sprawić, by zamieszczane przez Ciebie materiały były kreatywne i angażujące dla widza!

Czytaj więcej

Jak (czy) AI w mediach społecznościowych wpływa na nasze poglądy i zainteresowania?

Czy tradycyjne i znane nam media społecznościowe jeszcze istnieją? Czy nadal nawiązujemy tam relacje i kontakty, czy już tylko nastawiamy się na konsumpcję treści? Ile ostatnio widzieliście wpisów od znajomych, a ile treści od randomowych ludzi i marek? Czy słyszeliście o recommendation media?

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja wygra tylko z tymi copywriterami, którzy z niej nie korzystają – czyli jak stworzyłem portale hiszpańskie

Mówią, że jeśli robisz to, co kochasz, to nigdy nie pracujesz. To prawda. U nas, marketerów internetowych, mamy jednak inny problem. Każdy z nas ma jakieś hobby. U jednych to fotografia, u innych podróże. A co, jeśli po pracy – tworzeniu stron, ich reklamie, analizowaniu ruchu i wytyczaniu kierunków rozwoju treści i promocji chcesz siąść w czasie wolnym do… tego samego, ale traktując to jako nieprzymusowe hobby. Brzmi nieciekawie? A może wydaje się, że to pomysł skazany na porażkę? Jak głosi przysłowie „potrzeba jest matką wynalazków”.

Czytaj więcej

Krajobraz rynku social mediów w Polsce

Media społecznościowe docierają w Polsce do 28 mln realnych użytkowników, co stanowi aż 93% wszystkich internautów w wieku od 7. do 75. roku życia. Tak wysokie dotarcie do populacji sprawia, że struktura użytkowników social mediów w Polsce odzwierciedla strukturę populacji internautów. Różnice pojawiają się dopiero podczas analizy demografii użytkowników poszczególnych mediów.

Czytaj więcej

YouTube Shorts w praktyce – jak to robić dobrze?

Świat pędzi, social media też. TikTok oczywiście wykonał ucieczkę niczym samotny kolarz, zostawiając peleton za plecami. Ale TikTok to nie wszystko. YouTube staje do walki. Dlaczego i jak tworzyć YouTube Shorts? Przeczytaj ten artykuł, czasu jest mało!

Czytaj więcej