Social Media 2025 – co mówią dane, a nie tylko zasięgi

Social Media

Chociaż temat mediów społecznościowych został już wielokrotnie opisany, to wciąż skupiamy się głównie na wynikach reklam, a zbyt rzadko patrzymy na ten rynek przez pryzmat zachowania użytkowników i jego znaczenia dla działań marketingowych.

Zamiast poprzestawać na analizie zasięgu działań reklamowych i liczbie użytkowników, warto sprawdzić, co te dane naprawdę oznaczają dla marek obecnych w mediach społecznościowych. Czy obecność na Facebooku jest wciąż obowiązkowa? Czy TikTok rzeczywiście służy wyłącznie do rozrywki dla młodych? I jak polscy internauci korzystają z mediów społecznościowych.

POLECAMY

Z mediów społecznościowych korzystają (prawie) wszyscy internauci

Media społecznościowe już dawno przestały być dodatkową przestrzenią dla użytkowników. Są integralną częścią codziennego korzystania z internetu.
W Polsce korzysta z nich ponad 27,3 mln użytkowników, co oznacza, że docierają one do ponad 90% internautów w wieku od 7 do 75 lat. Innymi słowy, 9 na 10 internautów przynajmniej raz w miesiącu odwiedza minimum jedną z analizowanych platform społecznościowych. Wysoki zasięg tej kategorii ma miejsce w każdej grupie użytkowników niezależnie od ich wieku, miejsca zamieszkania czy poziomu wykształcenia. To wyraźny znak, że nie chodzi już o pozyskiwanie nowych odbiorców, ale o coraz bardziej precyzyjne dopasowanie komunikacji do ich potrzeb, stylu życia i preferencji dotyczących konsumpcji treści (Ryc. 1.).

Ryc. 1. Liczba użytkowników mediów społecznościowych w podziale na płeć
Źródło: Raport Gemius – „Social Media 2025”

Z jednej strony jest to dobra wiadomość dla marketerów, ponieważ oznacza, że media społecznościowe zapewniają szeroki dostęp do każdej grupy społecznej w Polsce. Z drugiej strony, ich wysoki zasięg wymusza na nas znacznie większą precyzję w doborze kanałów i komunikatów.
Obecności w mediach społecznościowych od dawna nie można planować, opierając się wyłączni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy