Jak ważne jest pojęcie designu mobilnego w 2025 r.? Aby odpowiedzieć na to pytanie, możemy przyjrzeć się danym z raportu Mediapanel za IV kwartał 2024 r. Według tego raportu z internetu, za pośrednictwem urządzeń mobilnych, korzystało aż 90% użytkowników, podczas gdy z komputerów osobistych – 82%.
Dział: Content marketing
Choć kojarzony głównie z marketingiem konsumenckim, zdobywa coraz większe uznanie również w komunikacji B2B. Storytelling, czyli w uproszczeniu sztuka opowiadania historii1, ma zastosowanie w budowaniu rozpoznawalności marki i może być wykorzystany na różnych etapach lejka sprzedażowego. Dlaczego? Ponieważ nawet za decyzjami zakupowymi w sektorze biznesowym stoją ludzie – a ludzie uwielbiają historie. To właśnie dobra historia potrafi wyróżnić markę, uczynić ją bardziej przystępną i zbudować relację z klientem na poziomie emocji. Jak więc prowadzić narrację, która nie tylko przyciągnie uwagę potencjalnego odbiorcy, ale też sprzeda produkt lub usługę?
W ostatnich latach krajobraz SEO uległ znaczącym zmianom. Techniki, takie jak masowe wysyłanie próśb o linki czy publikowanie niskiej jakości treści, tracą na skuteczności. Algorytmy wyszukiwarek stały się dużo bardziej wyczulone na jakość i autentyczność, a to oznacza, że skuteczny link building wymaga podejścia opartego na wartościowym contencie. Dobrze przemyślana strategia, łącząca działania SEO z content marketingiem, daje szansę nie tylko na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, ale także na zbudowanie wiarygodnego wizerunku marki i realnego zainteresowania odbiorców.
Sztuczna inteligencja (AI) jest ostatnio na ustach wszystkich; odmieniamy ją w branży przez wszystkie przypadki i traktujemy jako remedium na każde zło marketingowej pracy. Argumenty za jej użyciem są jak najbardziej trafne, a najistotniejsze z naszego punktu widzenia są… automatyzacja i oszczędność czasu, przy jednoczesnych marzeniach o wzroście efektywności.
W dzisiejszym cyfrowym świecie tworzenie wartościowych i przyciągających uwagę treści to dopiero połowa sukcesu. Kluczem do osiągnięcia zamierzonych celów jest skuteczna strategia promocji i dystrybucja. Bez odpowiednio stworzonego planu działania nawet najlepsze materiały mogą pozostać niezauważone w gąszczu informacji dostępnych online. Istotna jest więc znajomość skutecznych sposobów na promowanie i rozpowszechnianie przygotowanych materiałów.
Czy wiesz, że coraz więcej osób słucha podcastów podczas codziennych czynności? Klasyczne podcasty audio i w formie nagrań wideo to format, który pozwoli dotrzeć do Twojej grupy docelowej w nowy, efektywny sposób. Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał audio i wideo w swojej firmie.
Podcastów w Polsce słucha nawet 1/3 internautów. Co więcej – odbiorcy podcastów znacznie częściej akceptują formaty reklamowe. Jak stworzyć podcast, który chętnie będą słuchać Twoi odbiorcy?
Marketing niemal w całości przeniósł się do Internetu i nie jest to niczym dziwnym. Obecnie społeczeństwo posiada nieograniczony dostęp do sieci, a kanały w social mediach oraz innych źródłach zdobywają znacznie więcej uwagi niż tradycyjne nośniki informacji. Content marketing to element działań komunikacji organizacji ze światem zewnętrznym. Jest to bardzo modne oraz porządane zjawisko, pozwalające marce, firmie, czy organizacji w ogóle, budować wizerunek za pomocą narzędzi internetowych.
Jeśli content is King, to visual content is God. Przepraszam za to religijne nawiązanie, ale bolesna prawda jest taka, że nawet 10 godzin dziennie potrafimy modlić się do ekranów urządzeń elektronicznych, bombardowani przytłaczającą ilością informacji. I tutaj powinno od razu paść słowo klucz: informacji obrazkowych. Niby nic odkrywczego jak na 2022 r., bo zalety piktogramów doceniono już 3 tys. lat temu. Czy mamy więc do czynienia z jakimś cywilizacyjnym paradoksem? W końcu pismo obrazkowe to relikt przeszłości, a visual content to przyszłość digitalu. Jak więc tworzyć kreacje, które wybiją odbiorców z transu scrollowania?
Rozpoczynając temat NFT, trudno pominąć wątek blockchain i bitcoin. To trochę tak jakbyśmy chcieli swojej babci wyjaśnić, czym jest zjawisko influencer marketingu, nie tłumacząc, czym jest internet i media społecznościowe. Zresztą gdybym miał z czymś porównać zjawiska, które omówię, to blockchain byłby internetem, bitcoin mediami społecznościowymi, a NFT influencerem. Prawda, że nie brzmi to już tak abstrakcyjnie, kiedy włożymy to w bliższe nam ramy pojęciowe?
Rich content – czyli rozbudowane karty produktowe – to ważny element działań prowadzonych w ramach performance content marketingu. Jeśli zostaną dobrze przygotowane, mogą mieć kluczowe znaczenie w procesie decyzyjnym klienta i przekonać go do zakupu. Współcześnie proste karty produktowe – ubogie w szczegóły, nieatrakcyjne wizualnie – zdecydowanie przegrywają z nowoczesnymi, bogatymi wersjami, które w kompleksowy sposób informują o produkcie oraz wskazują szereg jego benefitów i przewag konkurencyjnych. Jak zatem opracować rich content i jakie narzędzia mogą Ci w tym pomóc?