W tym artykule poznasz 10 strategicznych metod, które pomogą Ci zwiększyć zasięg i zaangażowanie.
POLECAMY
1. Poznaj swoich odbiorców
Tworzenie wysokiej jakości treści to kluczowy element skutecznej strategii promocji. Aby Twoje materiały wyróżniały się i przyciągały uwagę odbiorców, musisz skupić się na kilku kluczowych aspektach. Tego zadania nie wykona za Ciebie sztuczna inteligencja (AI). Choć pewnie w niektórych składowych może Cię wspomóc.
Zanim zaczniesz swoją przygodę z content marketingiem, musisz dokładnie poznać swoją grupę docelową. Przeprowadź dogłębne badania, aby zrozumieć jej potrzeby, problemy i preferencje. Zbierz dane demograficzne i behawioralne, korzystając z narzędzi analitycznych, np. z Google Analytics, czy przeprowadzając dogłębną analizę mediów społecznościowych (kto komentuje, co komentuje, w jaki sposób, z jaką częstotliwością; warto sprawdzić również wybrane profile, aby mieć ogólne wyobrażenie o tych osobach). Warto również rozważyć przeprowadzenie ankiet wśród swoich klientów i subskrybentów newslettera, aby uzyskać bezpośrednie informacje zwrotne.
I tak na podstawie zebranych danych będzie możliwe stworzenie buyer persony, czyli zdefiniowanego profilu potencjalnego klienta. Pamiętaj, aby zdefiniować jego:
- motywacje;
- potrzeby;
- potencjalne problemy/wyzwania;
- preferowane kanały komunikacji;
- oraz stworzyć minimum dwa–trzy opisy takiej buyer persony, aby nie być stronniczym.
Zebrane informacje będą gotowymi składowymi do dostosowania tworzonych treści do jego preferencji i wybrania odpowiednich kanałów dystrybucji, a tym samym prowadzenia dialogu.
2. Zaplanuj działania
Planowanie to kluczowy etap w tworzeniu wysokiego contentu. Zacznij od...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!